پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ما جلوگیری از خام فروشی در کشور در تمامی رشته های صنعتی است که این موضوع را اکنون در مورد مس و فولاد انجام داده ایم و بر همین اساس خام فروشی در کشور کاهش یافته است

شعارسال:  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ما جلوگیری از خام فروشی در کشور در تمامی رشته های صنعتی است که این موضوع را اکنون در مورد مس و فولاد انجام داده ایم و بر همین اساس خام فروشی در کشور کاهش یافته است.

رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح شرکت تولید مفتول های مسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای افتتاح شده و بازدید شده امروز مطابق مزیت های منطقه و کشورمان بود؛ ضمن اینکه در این واحدی که هستیم مس خام را به مفتول مسی تبدیل می کند .

وی بیان کرد: افتتاح این واحد مفتول مسی یعنی شعار مبارزه با خام فروشی محقق شد که با خام فروشی مخالفیم و این مصداق عینی جلوگیری از خام فروشیست و این سیاست را ما در همه رشته های صنعتی داریم.

رحمانی خاطر نشان کرد: توصیه می کنیم که همه مردم و سرمایه گذاران ورود کنند و ما نیز هرکجا که صنایع پایین دستی فولاد، مس ، روی و انواع فلزات و غیر فلزات تولید می شود و یا حتی پتروشیمی حمایت می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از واحد صنعتی تولید قطعات خودرو در گیلان گفت: یک واحد قطعه سازی بازدید کردم که صدها قطعه خودرو را تولید می کند و در گذشته وارد می شد که این امر؛ راهکار حل مشکلات اساسی همچون فقر، بیکاری، حل معضلات معیشتی و توسعه مناطق است.

وی به افتتاح طرح صنعتی نئوپان فومنات نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه تا کنون در رابطه با نئوپان واردات داشتیم و واحدهایی مثل نئوپان فومنات، موجب قطع وابستگی می شوند که علاوه بر این؛ واحدهای دیگری هم در گیلان داریم که بزودی افتتاح می شود.

رحمانی یکی از برنامه های وزارت صمت را توسعه براساس مزیت های مناطق عنوان و تصریح کرد: در همین راستا آمایش سرزمینی در حوزه صنعت ، در تمامی استان ها طی سال گذشته انجام شد که مزیت های نسبی هر منطقه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شاید در گذشته توسعه مناطق براساس مزیت های مناطق رعایت نشده باشد، اظهار کرد: تکلیف قانونی همین است که در کشور ، توازن زنجیره ایجاد شود و به طور مثال اگر ما استخراج مس از معدن را توسعه دهیم، کنستانتره مس افزایش پیدا می کند و وقتی کنستانتره افزایش پیدا کند، باید وضعیت ذوب را افزایش دهیم و این زنجیره ادامه می یابد.

نشست با مجمع نمایندگان و برخی فعالان اقتصادی استان نیز عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

در زمان حاضر حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی نزدیک به ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است.

۳۳ شهرک صنعتی و ناحیه بهره بردار و یک شهر صنعتی نیز در گیلان فعال است ضمن اینکه یک هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی در اختیار و یک هزار و ۷۰۰ قرارداد وجود دارد که ۴۷۰ واحد در حال ساخت هستند.

امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو واحد صنعتی به بهره برداری رسید و از سه واحد صنعتی بازدید بعمل آمد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار: 11 مهر1398،کدخبر: 83501880،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین