پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر در جریان سیل ۹۸ به طور کامل تخریب شد و اکنون بازسازی این ساختمان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارد.

شعار سال: سیل ۹۸ لرستان خسارات زیادی به مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان وارد کرد. دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر یکی از این مراکز آموزشی است که در جریان سیل، به طور کامل تخریب شد و خسارات زیادی از این بابت متحمل شد.

این دانشکده به حدی تخریب شده بود که حتی امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان در آن وجود نداشت؛ این در حالی است که مسئولان مربوطه بر این موضوع اصرار داشتند که کلاس‌های دانشجویان باید در پلدختر برگزار شود نه در منطقه دیگری.

این مسئله باعث شد دانشجویان دانشکده پرستاری پلدختر اواسط فروردین ماه با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کنند و به گوش مسئولان برسانند که نمی‌توان کلاس‌های آموزشی دانشجویان را در این شهر تشکیل داد. در این تجمع هیچ صحبت یا شعاری داده نشد و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان به دانشجویان معترض قول داد که کلاس‌ها در پلدختر تشکیل نمی‌شود و دانشجویان این دانشکده را به دانشکده خرم آباد، الیگودرز و بروجرد انتقال پیدا می‌کنند؛ اما چند روز بعد در اطلاعیه‌ای اعلام شد که کلاس‌ها در شهر پلدختر تشکیل می‌شود.

در همین راستا چند روز بعد، دانشجویان معترض به برگزاری این کلاس‌ها در پلدختر مجددا تجمعی برگزار کردند، اما هیچ مقام مسئولی پاسخگوی اعتراض این دانشجویان نبود. به همین علت دانشجویان معترض به سمت استانداری استان لرستان رفتند و اعتراض خود را به گوش مسئولان استانداری رساندند و از سوی معاونت سیاسی استانداری به آنان قول داده شد به این مسئله رسیدگی شود.

از سویی، ابوالفضل عباس زاده، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۲۴ فروردین ماه اعلام می‌کند: بستر‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های دانشکده پرستاری پلدختر در همین شهرستان فراهم شده است و ادامه کلاس‌های دانشجویان از دوم اردیبهشت ماه در ساختمان دانشگاه پیام نور پلدختر برگزار خواهند شد. با وجود اینکه دانشکده پرستاری پلدختر از ابتدا تعهدی در قبال تأمین خوابگاه پسران نداشته، خوابگاه دانشجویان پسری که در جریان سیل پلدختر محل اسکان خود را از دست داده اند، تا زمان پایان کلاس‌ها تأمین خواهد شد.

با اینکه دانشجویان با برگزاری این کلاس‌ها در شهرستان پلدختر مخالف بودند، اما به ناچار تصمیم بر این شد که تا زمان بازسازی دانشکده تخریب شده، دانشجویان این دانشکده در دانشگاه پیام نور پلدختر به تحصیل خود ادامه دهند.

بعد از اینکه پرونده سیل لرستان تا حدودی بسته شد، بازسازی دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار گرفت و با اینکه اعتبارات خاصی برای این مهم از سوی نهاد‌های ذیربط در نظر گرفته نشده بود، عملیات بازسازی دانشگاه آغاز شد.

طبق برنامه ریزی‌هایی که برای بازسازی این دانشکده در فاز اول شد، اکنون سه کلاس درسی این دانشکده بازسازی شده و آماده تحویل است و سلف سرویس آن نیز، تا آبان ماه به طور کامل آماده سازی می‌شود و دانشجویان می‌توانند از آن بهره ببرند. اما هنوز روند بازسازی و احیای این دانشکده ادامه دارد.
برای اطلاع از آخرین وضعیت بازسازی این دانشکده به سراغ علی فرهادی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان رفتیم. فرهادی با بیان اینکه دانشکده پرستاری پلدختر در جریان سیل
۱۰۰ درصد تخریب شد و غیرقابل استفاده بود، می‌گوید: در تلاشیم در فاز دوم بازسازی این دانشکده، برای ترم آینده (بهمن ماه) دانشجویان پرستاری و فوریت‌های پزشکی به دانشکده بازگردند و کلاس‌های آنان در این محل برگزار شود و تمام توان خود را در این جهت به کار گرفته ایم.

بازسازی و احیای این دانشکده با همکاری نیرو‌های جهادی دانشجویی و مردمی و خیرین صورت گرفته است. به این نحو که گل و لای موجود در این دانشکده در جریان سیل، به همت نیرو‌های جهادی تخلیه شد و برای بازسازی آن اعتباراتی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این مهم اختصاص پیدا کرد و مابقی هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین و جهادگران تامین شد.


جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان می‌کند: مسئله اصلی این است که در جریان سیل لرستان، برای مراکز دولتی و بهداشتی که خسارت دیدند، متاسفانه هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده و حتی مکاتباتی که در این زمینه انجام دادیم به نتیجه‌ای نرسید.

فرهادی با اشاره به اینکه برای حصارکشی دانشکده نیز مناقصه‌ای در حال انجام است، اضافه می‌کند: کلاس‌های آموزشی دانشجویان دانشکده در تعدادی از کلاس‌های دانشگاه پیام نور پلدختر برگزار می‌شود و کلاس‌های بالینی آنان نیز طبق روال سابق، در بیمارستان برگزار خواهد شد. در زمینه اسکان این دانشجویان نیز بخش‌هایی از بیمارستان را به عنوان خوابگاه دانشجویی به دانشجویان پرستاری اختصاص داده ایم.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دلیل اصلی تخریب دانشکده در جریان سیل، فاصله کم آن با بستر رودخانه بوده است، می‌گوید: این ساختمان در ابتدا بیمارستان بوده و بعد‌ها تغییر کاربری به دانشکده داده است. برای احداث دانشکده جدید نیز زمینی از محل منابع طبیعی استان در نظر گرفته ایم و به محض تامین اعتبارات عملیات احداث ساختمان جدید دانشکده را در دستور کار قرار خواهیم داد، اما فعلا برای تامین فضای تحصیل دانشجویان پرستاری، به بازسازی این دانشکده پرداخته ایم.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید می‌کند: از مسئولان کشور‌ی به خصوص وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار داریم در زمینه تخصیص اعتبارات به مناطق سیل زده به مسئله اعتبارات مراکز آموزشی و بهداشتی تخریب شده نیز توجه داشته باشند و تسهیلاتی برای جبران این خسارات در نظر گیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 14 مهر 98، کد مطلب: 795950: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین