پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: ما با نقض برجام توسط آمریکا مواجه هستیم و نه تنها تحریم‌ها را رفع نکرده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع کرده‌اند.

شعار سال: محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب، با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در برنامه اقدام مشترک (برجام) اظهار داشت: ما با آمریکا در مورد مسائل هسته‌ای وارد مذاکره شدیم که تحریم‌ها برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهمافزود: اگر قرار بود ما مذاکره کنیم و تحریم‌ها برداشته نشود پس این مذاکرات چه نفعی برای ایران داشت؟ اگرا قرار بود تحریم‌ها برداشته نشود پس هیچ نفعی در برجام نبود.

وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه برجام یک سال پیش امضا شده است، گفت: ایران در طول این یک سال تمام دستاوردها و فعالیت خود در حوزه هسته‌ای را تعطیل کرد یعنی فردو را بست و در اراک بتن ریخت.

سلیمانی ادامه داد: ایران به تمام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای چه از جزئی و کلی عمل کرده است اما این آمریکا و 1+5 است که هیچ کدام از تعهدات خود را انجام نداده است.

به اعتقاد وی تحریم‌های بانکی فقط بر روی کاغذ برداشته شده است و عملا گشایشی پس از برجام صورت نگرفته است. 1+5 نیز با ادامه روند گذشته مانع از ورود سرمایه‌گذار به ایران می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه تاکنون 200 هیات خارجی پس از برجام وارد ایران شده‌اند، گفت: همه این گفت‌وگوها بی‌حاصل و بر روی اقتصاد ما اثری نداشته است.

سلیمانی با تاکید براینکه حوزه‌های بانکی و صنعتی ما پس از برجام هیچ تغییری نکرده است، گفت: ما با نقض برجام توسط آمریکا مواجه هستیم و نه تنها تحریم‌ها را رفع نکرده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی را علیه ما وضع کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنها نه تنها اجازه ندادند که پولی وارد ایران شود بلکه دو میلیارد از دارایی ما را در آمریکا و کانادا غارت کردند؛ برجام قرار بود که تحریم‌ها را رفع کنند نه اینکه آمریکایی‌ها با حمایت تروریسم در پاریس علیه ملت ایران به منافقین مجوز گردهمایی بدهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: دولت باید به طور جد از آمریکا و 1+5 شکایت کنند و به سازمان انرژی اتمی دستور دهد که بستر زمینه‌سازی غنی‌سازی بیشتر را آماده کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 9 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950509000088: www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین