پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این شائبه که برخی مهندسان مدرک خود را به شرکت‌های ارایه خدمات مهندسی اجاره می‌دهند، گفت: با الکترونیکی کردن خدمات مهندسی جلوی روزنه‌های بروز خطا از جمله اجاره دادن مدرک را می‌گیریم.

شعار سال: محمود محمودزاده اظهار کرد: به اعتقاد بنده موضوع امضافروشی، بیشتر یک ادعا است. البته یکی از مشکلات، شائبه اجاره دادن مدرک به شرکت‌های حقوقی مهندسی است که نیاز به اصلاحات دارد.

وی افزود: هم‌اکنون با ضعف برخی از قوانین در حوزه مهندسی مواجهیم که ممکن است کسانی از آن استفاده یا سوءاستفاده کنند. وظیفه ما به عنوان نماینده حاکمیت این است که جلوی روزنه‌های بروز خطا را بگیریم. در این خصوص جلساتی را با محوریت وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهیم که خدمات مهندسی را الکترونیک کنیم تا از مسائلی که ممکن است سلیقه خاصی در آن دخیل باشد جلوگیری شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره چالش اخیر صدور پروانه اشتغال که اخیرا شرکت‌های حقوقی مهندسی با آن مواجه شده‌اند گفت: حدود ۲۴ سال از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‌گذرد و بسیار طبیعی است که هم‌اکنون بسیاری از موارد قانون نیاز به تجدیدنظر داشته باشد. در رابطه با شرکت‌های حقوقی موضوعات مختلفی مطرح شده که باید رسیدگی شود. عملکرد حوزه مهندسی ساختمان کشور بعد از تصویب قانون کاملا قابل دفاع است اما این نافی اصلاحات و تجدیدنظر در زمینه‌های مختلف قانون نیست.

محمودزاده درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت سازمان نظام مهندسی از ارجاع کار گفت: دیوان، سازمان نظام مهندسی را از ارجاع منع نکرده بلکه دستور توقف بخشنامه معاونت وقت وزارت راه و شهرسازی را صادر کرده است. موضوعی که در بخشنامه آمده مطابق قانون و آیین‌نامه است و ما بدون تعصب خاصی بین موافقان و مخالفان ارجاع کار در حال بررسی این مساله هستیم. اصلاحاتی که در دستور کار داریم به افزایش کیفیت جامعه مهندسی و مخاطبین که مردم هستند کمک می‌کند.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی که روز جمعه ۱۹ مهرماه برگزار شد گفت: از زمان تشکیل سازمان نظام مهندسی تاکنون بیش از ۲۴ آزمون برگزار شد که ۱۶ آزمون از سال ۱۳۸۷ به این طرف بوده است. همه مراحل از طراحی سوالات، سنجش مستندات و برگزاری آزمون پروسه پیچیده و سنگینی است که همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی به شکل حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل سازمان نظام مهندسی تا کنون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آزمون برگزارشده است و افراد در صلاحیت‌ها و رشته‌های مختلف به رقابت پرداخته‌اند. از این تعداد در حال حاضر بیش از ۵۵۰ هزار نفر موفق به اخذ صلاحیت شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 21 مهر 98، کد مطلب: 98072015289: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین