پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نامه‌ای به مدیرعامل ساپکو دستور داد تا همه پرداخت‌ها به تامین‌کنندگان قطعات این گروه با راه‌اندازی سیستم محاسبه دقیق طلب و بدهی بر اساس شاخص‌های مالی و عملکردی سازندگان، نظام‌مند، شفاف و متمرکز شود.

شعارسال: «فرشاد مقیمی» در این نامه پنج بندی همچنین دستور داد تا مدل جامع ارتباط با تامین‌کنندگان، توسعه و پیاده‌سازی شود.

در بند دیگری از این نامه، توسعه خودکفایی و تعمیق ساخت داخل مواد، قطعات و مجموعه های تولیدی در زنجیره تامین مورد تاکید قرار گرفته است.

تدوین دستورالعمل شاخص‌های تعیین MRP (برنامه ریزی مواد مورد نیاز) قطعات سازندگان و ایجاد کمیته راهبردی تعیین قیمت قطعات جاری و جدید، دو بند دیگر این نامه است که مقیمی پس از نشست مشترک با تامین کنندگان گروه صنعتی ایران خودرو دستور طرح‌ریزی و اقدام آن را به مدیرعامل ساپکو صادر کرد.

مقیمی در این نامه بر لزوم استفاده حداکثری از نظرها، تجربیات و همکاری انجمن های قطعه سازان در تدوین مکانیزم‌های یاد شده تاکید کرد.

موضوعی که در جلسه اخیر قطعه‌سازان با مدیرعامل جدید ایران خودرو مطرح شد و بر آن تاکید ویژه داشتند، عدالت در توزیع پول بود، به طوری که قطعه سازان معتقدند اگر پرداخت مطالبات قطعه سازان حداکثر ۱۲۰ روزه باشد همه خودروهای ناقص کف کارخانجات تکمیل و عرضه خواهند شد.

مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اکنون به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که ۹ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13شهریور1398 ، کدخبر: 83465399: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین