پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی قیمت بالای مواد اولیه و ارز و پرداخت نکردن بموقع مطالبات توسط خودروسازان را سه مشکل اصلی قطعه‌سازان دانست.

 شعار سال: محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون مشکلات اصلی قطعه‌سازان خودرو با اشاره به اینکه ما بطور مداوم و از طرق مختلف مشکلات و خواسته‌های اساسی خود را مطرح کرده‌ایم، اظهار داشت:در حال حاضر قیمت بالای مواد اولیه و ارز و پرداخت نکردن بموقع مطالبات توسط خودروسازان سه مشکل اصلی قطعه‌سازان است که به اعمال تعدیلاتی در این حوزه احتیاج داریم و پرداخت‌ مطالبات باید بموقع انجام شود.

اگر خودروساز می‌توانست به موقع پول قطعه‌ساز خود را بپردازد مشکلات تا این اندازه نبود ولی خودروساز زیان می‌کند و نمی‌تواند به موقع پول قطعه‌سازان را پرداخت کند از این جهت نمی‌تواند توسعه یا نوآوری در صنعت خودرو داشته باشد.

 

*** پرداخت یک ماهه مطالبات قطعه‌ سازان

 وی در ادامه اضافه کرد: برای واحدهای کوچک و متوسط که نزدیک به ۹۰% از قطعه سازان کشور را تشکیل می‌دهند باید پرداخت‌ها حداکثر به صورت یک‌ماهه باشد چرا که تمام خریدهای ما به صورت نقدی است و حتی باید جلوتر پول بدهیم تا مواد اولیه به موقع به دست ما برسد.

 

*** سرانجام تسهیلات مصوب خودروسازان

 رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان پیرامون آخرین وضع پرداخت تسهیلات مصوب خودروسازان بعنوان راهکاری برای رفع مشکل پرداخت مطالبات قطعه‌سازان گفت:آخرین اطلاعاتی که من در خصوص پرداخت تسهیلات دارم این است که در حدود ۳۰% از مبلغی که باید به شرکت ایران خودرو می‌دادند پرداخت شده است با این تفاوت که ۲۰% از این مبلغ بلوکه شده و گفته شده است که پرداخت این مبلغ به این صورت برای ما مقرون به صرفه نیست ولی هنوز مبلغی به شرکت سایپا پرداخت نشده است.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شب عید پرداخت این تسهیلات در حال حاضر نیز بسیار دیر شده است چرا که ما باید در ماه پایانی سال به اندازه ۵ ماه حقوق پرداخت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 14 اسفند  98، کد مطلب: 162883: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین