پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
انجمن قطعه سازان که قرار است در روز 16 بهمن مجمع سالیانه خود را برگزار کند در حالی به انتشار آگهی این مجمع پرداخته که برخی از اعضای آن از این اقدام مطلع نبودند. این انجمن که در سنوات قبل شائبه هایی مانند حق عضویت قطعه سازان کوچک و گرفتن رای را همراه خود داشته حالا با این عمل عجولانه به آنها دامن می زند.

شعار سال: شفافیت مهمترین مطالبه ی مردم در چندوقت اخیر از سازمان ها و ارگان های مختلف است. اتفاقاتی که در حوزه های مختلف کشور رخ داده و در این بین برخی از آنها افکار عمومی را جریح و برخی نیز مردم را کنجکاو کرده باعث می شود که موضوع مطالبات رنگ و بوی بسیار جدی تری به خود بگیرد. در کشور هیچکس بالاتر از قانون نیست و در این راستا باید تلاش در جهت حداکثر رضایمتندی باشد تا اولا دفع حداقلی و جذب حداکثری که فرمایش رهبر انقلاب است زمینه ی تحقق داشته باشد.

صنعت قطعه سازی کشور که مهمترین رکن خودروسازی به عنوان صنعت مادر کشور است با اتفاقاتی که در بخش خودروسازی افتاده وارد فاز جدیدی شده که تقویت آن می تواند به جریان مثبتی که این روزها شاهدش هستیم کمک کند. اما برخی اخبار از گوشه و کنار پیامهایی را مخابره می کند که روبروی این اتفاقات به دنبال جریان سازی و ایجاد پایگاهی به خصوص است.

انجمن قطعه سازان که قرار است در روز 16 بهمن مجمع سالیانه ی خود را برگزار کند در حالی به انتشار آگهی این مجمع پرداخته که برخی از اعضای آن از این اقدام مطلع نبودند. این انجمن که در سنوات قبل شائبه هایی مانند حق عضویت قطعه سازان کوچک و گرفتن رای را همراه خود داشته حالا با این عمل عجولانه به آنها دامن می زند.

وقتی صحبت از انجمن قطعه سازی می شود نمی توان انتظار داشت که شاهد طیف خاصی از آنها در مجمع سالیانه باشیم و سایر اعضا را از خانواده ی قطعه سازان ندانیم اما گویی باید این اتفاق را باور کنیم. وقتی در مهمترین مسئله ی این انجمن بزرگترین تولید کننده ی قطعه ی کشور را غائب و نامهای دیگری را فیلتر شده می بینیم چه نتیجه ای از آن می توان گرفت؟

رئیس انجمن قطعه سازان و متولیان برگزاری این مجمع چه کسانی هستند که با اراده و آگاهی روی برخی اسامی خط قرمز می کشند و اینطور وانمود می کنند که وقتی این آگهی منتشر می شود به معنای اطلاع رسانی است که اگر بنا بر این برداشت باشد چرا برخی اسامی در این ماجرا حضور ندارند و تنها شاهد حضور جریاناتی هستیم که همنوایی بیشتری با برخی افراد مسئول در این انجمن دارند؟ آیا چنین روالی مسبوق به سابقه بوده که بدون اطلاع اقدام به انتشار آگهی برگزاری مجمع شود؟ صنعت خودروسازی کشور که جزو صنایع بالادستی و بسیار استراتژیک است و وابستگی بسیار زیادی به بخش قطعه سازی دارد و در واقع بدون حضور قطعه سازان محصولی به نام خودرو وجود نخواهد داشت چرا باید در شرایطی که کم کم به ساحل آرامش نزدیک می شد دوباره با برخی اعمال نظرها در مهمترین بخش مربوط به خود ناخواسته وارد بحران جدیدی شود؟

از خاطر نبریم که برخی از افراد سعی در القای این باور دارند که برخی محصولات توسط گروه خاصی از قطعه سازان که تولید انحصاری قطعات خاصی را بر عهده دارند گروگان گرفته شده اند حتی با قبول این مسئله هزاران محصولی که بعد از انتشار چنین شایعاتی به بازار عرضه شد آیا خط قرمز بسیار پر رنگی روی موارد این چنینی نمی کشد؟ مدیران و متولیان انجمن قطعه سازی به دنبال پیاده کردن چه نوع سیاستی هستند که در آن تنها افراد معدودی حق اظهار نظر دارند و آیا در این شرایط تصمیمات این مجمع قابل تعیمم  و اجرا برای سایرین خواهد بود؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نبض بازار، تاریخ 12 بهمن  98، کد مطلب: 50283: www.nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین