پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
با پایان مراسم اربعین، آخرین موج بازگشت زائران ایرانی به کشور نیز آغاز می‌شود و در همین راستا نیز شاهد افزایش حجم تردد در جاده‌های منتهی به چهار پایانه مرزی در کشور عراق و جاده‌های خروجی از این پایانه‌ها در کشور خودمان هستیم. از طرفی دیگر روز گذشته معاون هماهنگ کننده ناجا نیز اعلام کرد که «سوانح رانندگی در جاده‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام افزایش داشته است» موضوعی که نیازمند افزایش نظارت‌ها بر این حوزه است.

شعارسال: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: راننده اتوبوس‌های ایرانی که در کشور عراق تخلف کرده باشند، پس از بازگشت به ایران مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با پایان مراسم اربعین، آخرین موج بازگشت زائران ایرانی به کشور نیز آغاز می‌شود و در همین راستا نیز شاهد افزایش حجم تردد در جاده‌های منتهی به چهار پایانه مرزی در کشور عراق و جاده‌های خروجی از این پایانه‌ها در کشور خودمان هستیم. از طرفی دیگر روز گذشته معاون هماهنگ کننده ناجا نیز اعلام کرد که «سوانح رانندگی در جاده‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام افزایش داشته است» موضوعی که نیازمند افزایش نظارت‌ها بر این حوزه است.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره تدابیر پلیس برای بازگشت زائران اظهارکرد:‌ موج بازگشت زائران از چند روز قبل آغاز شده و در روزهای آتی، آخرین گروه‌ها از زائرانی که در کشور عراق بودند به کشور بازخواهند گشت. ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از همان نخستین روز اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین در سراسر کشور به خصوص سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان و محورهای منتهی به چهار پایانه مرزی در آماده‌باش کامل بودند و این آمادگی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس بر بازگشت زائران اربعین نیز نظارت دارند، گفت: خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی به وسیله سامانه سپهتن نظارت می‌شوند. رانندگان خودروهای شخصی نیز لازم است مواردی را رعایت کنند از جمله اینکه از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌ آلودگی و نیز رانندگی با شتاب و عجله پرهیز کنند. ماموران پلیس نیز در این مسیرها مستقر بوده و با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، انجام حرکات مارپیچ و ... برخورد خواهند کرد، چرا که نباید اجازه دهیم تا رفتار غلط یک راننده شیرینی و سفر دیگر زائران را نیز تلخ کند.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد تصادفات رانندگی که در کشور عراق رخ داده نیز گفت:‌ قبل از مراسم اربعین در جلسات مشترکی با طرف عراقی یک‌سری مسائل را به آنها منتقل کردیم و خوشبختانه بر اساس نتایج جلسات هماهنگی که بین پلیس ما و پلس عراق برگزار شد، آنها نیز بر تخلفات رانندگی نظارت و کنترل دارند.

هادیانفر با بیان اینکه سقف سرعت مجاز در جاده‌های ایران و عراق ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است، گفت: میزان سرعت مجاز در هر دو کشور یکسان است، اما متاسفانه در عراق سیستم نظارت هوشمندی که ما در ایران از آن استفاده می‌کنیم وجود ندارد.

وی با اشاره به اتوبوس‌های ایرانی که با مجوز کاپوتاژ به کشور عراق رفته‌اند نیز اظهار کرد: بر این اتوبوس‌ها به وسیله سامانه سپهتن نظارت داریم و حتی اگر در خاک کشور عراق نیز مرتکب تخلف رانندگی شود، پس از بازگشت به ایران نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام خواهیم کرد. چند روز پیش از آغاز سفرها هم ابلاغ کردیم که رانندگان ایرانی که می‌خواهند به کشور عراق بروند، به پلیس دعوت شده و تاکیدات لازم در مورد رانندگی ایمن و رعایت قوانین و مقررات به آنها انجام شود. در روزهای اخیر نیز چند مورد سرعت غیرمجاز اتوبوس‌های ایرانی در کشور عراق گزارش شد که با راننده تماس گرفته و تذکرات لازم به آنها داده شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکید بر اینکه پلیس برای بازگشت زائران اربعین در آماده‌باش کامل است، افزود: از مردم نیز می‌خواهیم که با پلیس همکاری داشته و به هشدارها و توصیه‌ها توجه کند. در روزهای اخیر درصد قابل توجهی از تصادفات رخ داده در کشور که مربوط به زائران اربعین بود ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و عمده این تصادفات نیز منجر به واژگونی شده است، بنابراین لازم است که رانندگان به هیچ عنوان در شرایط خستگی و خواب آلودگی پشت فرمان قرار نگیرند و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز دست‌کم یک ربع در حاشیه امن مسیر یا توقفگاه‌ها، توقف کرده و استراحت کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری جام جم آنلاین ،تاریخ انتشار: 27 مهر1398،کدخبر:3935453138893878912 ،www.jamejamonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین