این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: اگر هواپیمایی مانند آنتونوف قابلیت جابجایی مردم را ندارد و آن را برای پروازهای مسافری استفاده میکنند، تخلف محرز است.
وی ادامه داد: اگر کوچکترین مشکلی برای هواپیماهای معتبری از جمله بوئینگ و ایرباس پیش بیاید، سازندگان و پشتیبانان بسیاری هستند که درباره آن پاسخ بدهند اما آنتونوف اگر سقوط هم کند، کسی پاسخگو نیست. در واقع آنتونوف در جایی و در شرایطی ساخته شده که توانایی رقابت با برندهای مطرح از جمله بوئینگ و ایرباس را ندارد.
اردکانیان تاکید کرد: مسئله مهم در پروازهای مسافری سلامت پرواز است و حتی اگر بهترین هواپیما هم نتواند صلاحیت یک پرواز سالم را کسب کند، نباید به آن مجوز پرواز داد.
در پی بروز سوانح و حادثههایی که برای هواپیماهای آنتونوف رخ داد، رییسجمهوری پرواز آنتونوف ۷۴ بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد اما چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی از پرواز با این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی پویا در مسیر مشهد-تهران و مشکلات و نگرانیهایی که در این پرواز برای مسافران به وجود آمده بود، خبر داد.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ،تاریخ انتشار:5 آیان 1398،کدخبر: 509391،www.entekhab.ir