پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در عملیات نیروهای ارتش تروریستی آمریکایی را تائید کرد، برخی کشورها، شخصیت‌ها و نهادها به این موضوع واکنش‌هایی داشتند.
شعار سال: برخی کشورها، شخصیت‌ها و نهادها به کشته شدن ابوبکر البغدادی واکنش‌ نشان دادند.

پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در عملیات نیروهای ارتش تروریستی آمریکایی را تائید کرد، برخی کشورها، شخصیت‌ها و نهادها به این موضوع واکنش‌هایی داشتند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: «شب گذشته ایالات‌متحده آمریکا، رهبر شماره یک تروریست‌های جهان را به دست عدالت سپرد.»

فرانسه: کشته شدن البغدادی به معنای پایان داعش نیست

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به هلاکت «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که جنگ با تروریست همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته ماکرون، کشته شدن «ابوبکر البغدادی» ضربه محکمی به داعش بوده اما این ضربه تنها یکی از مراحل به شمار می‌آید.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه همچنین اظهار کرد که پس از کشته شدن البغدادی، اولویت بعدی شکست داعش است.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه عملیاتی را که منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر داعش شد، تبریک گفت اما هشدار داد که این به معنای پایان داعش نیست. او در توئیتی این‌گونه مرگ البغدادی را توصیف کرد: «بازنشستگی زودهنگام برای یک تروریست اما نه برای سازمان او » وی تأکید کرد که با شرکای خود مبارزه با دولت اسلامی را ادامه می‌دهند و با شرایط جدید منطقه سازگار می‌شوند.

 روسیه: هنوز اطلاعات موثقی درباره کشته شدن البغدادی نداریم

وزارت دفاع روسیه دقایقی پس از نشست خبری ترامپ گفت که هنوز اطلاعات موثقی درباره عملیات ایالات‌متحده آمریکا ندارد. ایگور کونشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این وزارتخانه هیچ مدرک قابل اثباتی که نشان دهد ابوبکر البغدادی رهبر داعش در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شده است ندارد و تردید دارد که چنین حمله‌ای انجام شده باشد.

وی افزود: «وزارت دفاع روسیه هیچ اطلاعات موثقی درباره عملیات نیروهای آمریکایی در بخش تحت کنترل ترکیه در ادلب برای «نابودی بار دیگر» ابوبکر البغدادی رهبر داعش ندارد. »

وی گفت واقعیت این است که جزئیات متناقض و نیز شمار آن‌هایی که از مشارکت خود در نابودی البغدادی سخن می‌گویند، باعث شک و تردید می‌شود که اصلاً چنین عملیاتی انجام شده باشد.

کونشنکوف تأکید کرد که این کشور هیچ چیزی درباره هر نوع کمکی در پرواز هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی ادلب در طی این عملیات نمی‌داند.

ترامپ در بیانیه خود گفته بود که روسیه حریم هوایی خود را برای این عملیات در اختیار نیروهای عملیات قرار داده بود. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از روسیه در سخنان امروز خود تشکر کرده بود.

وی تصریح کرد: «با این وجود، گزارش دیگر درباره نابودی البغدادی نمی‌تواند تأثیر چندانی روی وضعیت سوریه بگذارد.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «پس از اینکه دولت اسلامی در اوایل سال ۲۰۱۸ با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه توسط ارتش سوریه شکست خورد. دیگر «مرگ دوباره» ابوبکر البغدادی هیچ تأثیری در وضعیت سوریه یا اقدام‌های تروریست‌هایی که در ادلب مانده‌اند، نخواهد داشت.»

بریتانیا: جنگ علیه شرارت داعش هنوز به پایان نرسیده است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در توئیتی نوشت که مرگ البغدادی لحظه مهمی در نبرد ما علیه تروریسیم است اما جنگ علیه شرارت داعش هنوز به پایان نرسیده است. وی تأکید کرد که به همکاری با شرکای خود در پایان دادن به اقدام‌های جنایت‌کارانه داعش برای همیشه ادامه می‌دهند.

ایران: اتفاق بزرگی رخ نداده است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران نیز در واکنش به این خبر در توئیتی نوشت: «اتفاق بزرگی رخ نداده است. شما فقط کسی را که خودتان آن را به وجود آوردید، کشتید.»

این توئیت در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا داده شده است که شب گذشته نوشته بود: « همین الان اتفاق بزرگی افتاده است.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران نیز در رشته توئیتی نوشت: «همان‌طور که با مرگ بن‌لادن ریشه ترور نخشکید، مرگ بغدادی نیز پایان داعشیسم نخواهد بود.»

وی تأکید کرد: «بنياد داعشيسم با بمب و خمپاره از بين نخواهد رفت و هنوز نمو و نمود دارد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 5 آبان 1398، کدخبر: 442417 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
نمرده حالا ببین نمرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین