پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
دونالد ترامپ ساعتی پیش بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود «همین الان اتفاق بزرگی رخ داد»؛ بعد از این توییت نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیروهای ویژه آمریکا قرار گرفت. این مقام نظامی آمریکا مدعی شد سرکرده اصلی تروریست‌های داعش کشته و قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند.

شعارسال: دونالد ترامپ ساعتی پیش بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود «همین الان اتفاق بزرگی رخ داد»؛ بعد از این توییت نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیروهای ویژه آمریکا قرار گرفت. این مقام نظامی آمریکا مدعی شد سرکرده اصلی تروریست‌های داعش کشته و قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند.

اما این خبر با علامت سوال بزرگی همراه است و آن اینکه «ابوبکر البغدادی» در ادلب که نیروهای گروه تروریستی داعش حضور ندارند چه می‌کند و نکته عجیب‌تر اینکه این منطقه محل تجمع تروریست‌های وابسته به القاعده است که نه فقط با داعش رابطه خوبی ندارند حتی گاهی درگیری‌های مختلفی نیز بین آنها رخ داده است.

نکته عجیب‌تر اینکه منطقه ادلب محل تجمع تروریست‌های مورد حمایت ترکیه، اروپا و حتی آمریکا است و ارتش سوریه هربار برای پاکسازی این منطقه اقدام کرد با واکنش این کشورها همراه بود. اما اکنون و در زمانی که ارتش سوریه در پنج محور آماده حمله و پاکسازی این منطقه از حضور تروریست‌ها می‌شد به یکباره خبر عملیات ویژه ارتش تروریستی آمریکا و کشته شدن ابوبکر البغدادی منتشر شده است.

بسیاری معتقدند عملیات ارتش سوریه می‌تواند آخرین میخ بر تابوت تروریست‌ها در ادلب و حتی سوریه باشد. حال اگر بغدادی واقعا در این منطقه حضور داشته است احتمالا آمریکا و دیگر حامیان داعش به نام آتش‌بس در این منطقه که بارها از سوی تروریست‌ها نقض شد به دنبال بازسازی و جبران شکست‌های این گروه‌ها و حتی متحد کردن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بوده و اکنون که از قطعیت، بزرگی و موفق بودن عملیات ارتش سوریه خبر داشته خود وارد عمل شده تا بغدادی و همراهانش به دست ارتش و دولت سوریه نیافتد. در هر صورت این نشان می‌دهد عملیات آینده ارتش سوریه یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت به همراه دارد که آمریکا به دست و پا افتاده است.

اتفاق جالب دیگر اعلام کشته شدن البغدادی در آستانه انتخابات آمریکا توسط ارتش تروریستی این کشور است تا ترامپ بتواند برای خود از این خبر و اتفاق بهره‌برداری لازم را بکند.

هرچند این چندمین بار است که آمریکا خبر از کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش می‌دهد که هربار تکذیب شده و اکنون نیز باید منتظر بمانیم که ببینیم ترامپ امروز ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران چه بیانیه صادر می‌کند و اگر در رابطه با کشته شدن البغدادی است آیا تایید یا دوباره بعد از مدتی تکذیب می‌شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار:5 آبان 1398،کدخبر: 916750،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین