پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، مهمترین اقدام برای آغاز استیضاح ترامپ را برداشتند، اعضای دموکرات کنگره عصر روز گذشته لایحه ای را تصویب کردند، که طی آن پارامترها و مولفه‌های طرح استیضاح ترامپ بیان شده است و این لایحه را به نانسی پلوسی رئیس مجلس آمریکا تحویل دادند.
شعارسال: بنابر گزارش خبرگزاری آمریکایی بیزنس اینسایدر، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا با افزایش مخالفت های اعضای جمهوری خواه کنگره برای استیضاح ترامپ، قدم های جدی تری برای آغاز استیضاح رئیس جمهور برداشته اند و رونوشت پرسش‌هایی که قرار است از رئیس جمهور آمریکا در جلسه استیضاح پرسیده شود را به نانسی پلوسی رئیس مجلس آمریکا تحویل دادند.

بنابر این گزارش، این اقدام پاسخ راسخی بود به برخی از کارشکنی های نمایندگان جمهوری خواه که حامی رئیس جمهور و مخالف استیضاح وی هستند، در هفته گذشته تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه با ایجاد این شبه که مولفه‌ها و پارامترهای طرح استیضاح رئیس جمهور شفاف نیست قصد داشتند مانع حرکت کنگره به سوی استیضاح رئیس جمهور بشوند.

اعضای جمهوری خواه کنگره با استناد به این که دموکرات ها موضوع استیضاح رئیس جمهور را در جلسات غیرعلنی و بدون حضور جمهوری خواهان برگزار کردند، قصد داشتند با زیرسئوال بردن عدم شفافیت مولفه‌های استیضاح رئیس جمهور اصل موضوع استیضاح را متوقف کنند، ولی با ارائه این مولفه‌ها در قالب یک لایحه این اقدام نمایندگان جمهوری خواه با شکست مواجه شد.

بر اساس این لایحه، کمیته امنیت ملی مجلس قادر خواهد شد تا نسخه قابل انتشار استشهاد‌هایی که تا کنون پشت درهای بسته جمع آوری شده بود را منتشر کند و با برگزاری جلسات علنی که در آن نمایندگان هر یک از احزاب دموکرات و جمهوری خواه در زمان برابر قادر خواهند بود تا از شاهدان عینی پرسش کنند.

همچنین بر اساس این لایحه، اعضای کاخ سفید نیز قادر خواهند بود تا با حضور در جلسات علنی پرسش و پاسخ از شاهدان عینی و ارائه پاسخ‌های خود به مجلس و همچنین بازجویی و تحقیق از شاهدان عینی مشارکت داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 8 آبان 1398 ، کدخبر: 1543399 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
دموکرات ها فقط دوره دوم ترامپ رو دارن قطعی میکنن کار دیگه ای ازشون بر نمیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین