پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
رسانه آمریکایی خبر داد که وکلای بولتون رایزنی‌هایی با مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با شهادت‌دهی وی در تحقیقات استیضاح ترامپ داشته‌اند. در حالی که کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال مصاحبه با شاهدانی در این رابطه هستند، اعضای دمکرات این کمیته گفته‌اند که شهادت دادن بولتون ضرورت دارد.
شعار سال: رسانه آمریکایی خبر داد که وکلای بولتون رایزنی‌هایی با مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با شهادت‌دهی وی در تحقیقات استیضاح ترامپ داشته‌اند. در حالی که کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال مصاحبه با شاهدانی در این رابطه هستند، اعضای دمکرات این کمیته گفته‌اند که شهادت دادن بولتون ضرورت دارد.

رسانه آمریکایی خبر داد که وکلای بولتون رایزنی‌هایی با مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با شهادت‌دهی وی در تحقیقات استیضاح ترامپ داشته‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان جمعه شب گزارش داد وکلای «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ هستند، رایزنی‌هایی داشته‌اند.

این رایزنی‌ها مربوط به احتمال حضور بولتون در جلسه شهادت‌دهی مجلس نمایندگان آمریکا بوده که در حال انجام تحقیقات برای بررسی امکان استیضاح رئیس جمهوری این کشور است.

در حالی که کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال مصاحبه با شاهدانی در این رابطه هستند، اعضای دمکرات این کمیته گفته‌اند که شهادت دادن بولتون ضرورت دارد.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در تارنمای خود نوشت که «فیونیا هیل» مشاور ارشد ترامپ در امور روسیه هفته گذشته به قانونگذاران کنگره گفته است که بولتون او را تشویق می‌کرده تا درباره برخی «خطاکاری‌ها» در سیاست خارجی به دادستان شورای امنیت ملی شکایت کند.

یکی از این منابع گفت که «هیل» در شهادت خود گفته است بولتون «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ را که در تلاش برای تخریب «جو بایدن» رقیب انتخاباتی ترامپ بود، «نارنجک دستی» توصیف کرده است که «همه را به باد خواهد داد».

مشاور ترامپ همچنین درباره «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و «میک مولوانی» رئیس کارکنان کاخ سفید گفت که بولتون اقدامات این دو نفر را «عملیات یاغی‌گری» و کاری شبیه «قاچاق مواد مخدر» دانسته است.

ساندلند و مولوانی در افتضاح جدید سیاست خارجی ترامپ در ارتباط با اوکراین و فشار بر رئیس جمهوری این کشور برای به راه انداختن تحقیقات علیه بایدن نقش داشته‌اند.

«ویلیام تیلور» کاردار سفارت آمریکا در اوکراین نیز این هفته در جلسه شهادت‌دهی در مجلس نمایندگان گفت که بولتون در ماه ژوئیه از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

تیلور که اوایل سال جاری پس از اخراج غیرمتعارف سفیر آمریکا در اوکراین، سرپرست این سفارت‌خانه شد، در یک گفت وگوی متنی با «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که ماه گذشته افشا شد، اظهاراتی حاکی از هشدار درباره سیاست واشنگتن در قبال کی‌یف داشته است.

وی در این مکالمه از ساندلند پرسیده است: "آیا ما اکنون می‌گوییم که کمک های امنیتی و جلسه [کاخ سفید] مشروط به تحقیقات است؟". ساندلند در پاسخ گفته است: به من زنگ بزن. هیچ چیزی مبنی بر اینکه این دو در ادامه چه گفته‌اند هنوز پیدا نشده است.

ترامپ در شهریور ماه جان بولتون را به دلیل آنچه «اختلافات شدید» با وی نامید، به صورت ناگهانی اخراج کرد.
انتشار محتوای تماس تلفنی ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بر آن داشته تا در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت، تحقیقاتی را آغاز کنند.

ترامپ پیشتر در توئیت هایی، رسانه‌های خبری این کشور را متهم کرد که برای حمایت از بایدن و پسرش، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون بسیاری از مقام‌های دولت ترامپ از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و «ریک پری» وزیر انرژی او را احضار کرده است.

پمپئو با رد درخواست مجلس نمایندگان، اعضای دموکرات این مجلس را به قلدری متهم کرد.

کنگره آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور اجازه دارد که رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند، به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد شامل خیانت، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً اعلام کرد که کنگره بدنبال دسترسی به تماس‌های تلفنی ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و سایر رهبران جهان است.

به نظر می رسد تحرکات ترامپ در حوزه سیاست خارجی آنچنان هنجارشکنانه بوده که کنگره چنین درخواستی را ارائه کرده است. شیف دلیل این درخواست را نگرانی از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

برای حذف ترامپ از قدرت، ۶۷ نفر از یکصد عضو سنا باید به گناهکاری او رای دهند.

جمهوریخواهان ۵۳ کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکرات ها ۴۵ کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکراتها رای می‌دهند.

«جف فلیک» سناتور جمهوریخواه پیشین آمریکا هفته گذشته گفت که دستکم ۳۵ سناتور جمهوریخواه در صورت برخورداری از رای مخفی، به استیضاح ترامپ رای می‌دهند.

تاکنون ۲۱۸ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که ۴۳۵ کرسی دارد، نیز به صورت علنی اعلام کرده‌اند که خواستار نوعی استیضاح برای ترامپ هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 4 آبان 1398، کدخبر: 509215 ، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
این بولتون انقدر آدم کینه ای و عوضی هست که حتی حاضر بشه شهادت دروغ بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین