پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
یک نماینده مجلس معتقد است: در شرایط فعلی اعمال سیاست مالیات بر سپرده‌ها یک زلزله هشت ریشتری برای اقتصاد کشور است و طبق هشدار قبلی مجلس به دولت، این موضوع حداکثر تا پنج سال آینده نباید مطرح شود.

شعار سال: موضوع مالیات‌گیری از سپرده‌های بانکی در هفته گذشته خبرساز شد. این خبر با واکنش‌ همراه شد. فارس به نقل از عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی آورده است: این موضوع را در برخی سایت‌ها دیدیم و هیچ‌گونه بحثی در دولت و سایر مراجع مهم تصمیم‌گیری اقتصادی مطرح نشده است.

دنیای اقتصاد نیز واکنش وزارت اقتصادی و امور دارایی را اینطور عنوان کرده که فرهاد دژپسند درباره ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر برنامه وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی و سود آنها افزود: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم نیز تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.

به دنبال آن رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمزمه‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص وضع مالیات جدید بر سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی را تکذیب کرد.( پایگاه خبری بازار سرمایه)

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد برای اجرای مالیات بر سپرده بانکی گفت: در حال حاضر که کشور با بحران اقتصادی رو‌‎به‌رو است، حجم نقدینگی همانند یک بمب ساعتی عمل می‌کند. این بمب به هر سمتی که حرکت کند باعث تخریب آن بخش اقتصادی می‌شود. یکی از راه‌هایی که حجم نقدینگی را کنترل می‌کند این است که به سمت بازار سرمایه و سپرده‌گذاری در بانک‌ها هدایت شود تا جلوی این سیل گرفته شود.

وی افزود: اگر از سپرده‌ها مالیات گرفته شود، علاوه بر این که نمی‌توان حجم نقدینگی جامعه را کنترل کرد بلکه به این سیل عظیم یک حجم دیگر اضافه می‌شود و در نهایت ورشکستگی کل بانک‌ها را را در پی دارد.

نماینده مردم شبستر معتقد است در شرایط فعلی اعمال سیاست مالیات بر سپرده‌ها یک زلزله هشت ریشتری برای اقتصاد کشور است و اصلا به صلاح نیست حتی عنوان کردن این موضوع هم اشتباه است.

وی در پایان خاطر شان کرد: حداکثر تا پنج سال آینده نباید مطرح شود، ما در کمیسیون اقتصادی در خصوص این موضوع به مجموعه دولت هشدار داده‌ایم.

دیگر عضو کمیسیون اقتصادی قرجه طیار، نماینده مردم گنبد کاووس نیز هم‌نظر با آقاپور است. وی معتقد است حتی اگر صحبتی در این خصوص شود، مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون می‌آورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 13 آبان 98، کد مطلب: 408297: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین