پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید نگاه سنتی خود را کنار بگذارد و در بین مردم جامعه اعتماد سازی کند.

شعار سال: ابراهیم درستی نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: ما در بخش خصوصی سه میلیون واحد صنفی داریم که اسم و شغل آنها مشخص است و مالیات هم می دهند، بر این اساس بارها اعلام کرده ایم کسانی فرار مالیاتی دارند که فاقد پرونده ی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی هستند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با طرح سوالاتی از عملکرد سازمان امور مالیاتی انتقاد کرد و گفت: آیا این سازمان فقط باید از واحدهای اقتصادی شناسنامه دار مالیات بگیرد؟ علاوه براین، آیا به نصف شدن یک شبه ارزش سرمایه های مردم هم توجه دارد؟

وی با تأکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی باید به تعهدات خود عمل کند افزود: مالیات دهنده و تولیدکننده در قبال پرداخت مالیات باید امکاناتی هم از دولت دریافت کند و علاوه براین مشمول تنفس مالیاتی شود.
درستی همچنین مطرح کرد: دولت و سیستم دولتی باید الکترونیکی شود تا مامور مالیاتی با مودی چهره به چهره نشود.

نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سازمان باید نگاه سنتی خود را کنار بگذارد و اعتماد سازی کند گفت: یک سال و نیم است که کشور دچار رکود شده اما آیا سازمان امور مالیاتی از برگه های مالیاتی کم کرد؟!

وی در ادامه ضوابط، قوانین، اعتماد سازی و حذف رودربایستی ها را از جمله راهکارهای جلوگیری از فرارهای مالیاتی برشمرد و مطرح کرد: اصلاح مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید از بالا و از رقم های درشت مالیاتی شروع شود.

درستی در پایان  از ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی برای دریافت پروانه کسب به عنوان بزرگ ترین معضل اصناف یاد کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی مبلغ بدهی هر صنفی را مشخص کند و شش ماه برای تسویه حساب به آن ها مهلت دهد تا کار سرعت بیشتری پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اتاق اصناف، تاریخ 20 آبان 98، کد مطلب: 23019: www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین