پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۴۶۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جنس بودجه سال آینده پیرو فرمایشات رهبر انقلاب تغییر خواهد کرد.

شعار سال: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمان که در استانداری برگزار شد، گفت: جنس ساختاری بودجه در سال آینده تغییر جدی دارد و مجلس می‌خواهد که این تغییر متفاوت باشد البته سازمان مدیریت برنامه و بودجه تاکنون گزارشی در خصوص تغییر محتوا ارائه نداده است.

او افزود: قرار بود اصلاح ساختار بودجه طبق نظر رهبری تا پایان سال گذشته انجام شود، اما این موضوع اتفاق نیفتاد، ولی در راستای تغییر بودجه سال ۹۹ تصمیمات مجلس متفاوت است و اصلی‌ترین موضوع هم تغییر در منابع بودجه‌ای خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: سازمان برنامه به صورت برنامه کاملا رویکردی باید در زمینه سیاست‌های مالیاتی بازنگری داشته باشد و در راستای ایجاد درآمد‌های جدید در این موضوع برنامه‌ریزی کند تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

او تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس بیان کرد: در بحث استان یک ظرفیت بزرگ داریم که ظرفیت استفاده از حوزه معادن است که پیشنهاد کردیم درآمد‌های حاصل از معادن کرمان به داخل استان بیاید ضمن این که ۴۰ درصد ظرفیت معادن کشور مربوط به کرمان است و باید این منابع در ساختار بودجه جدید گره بزنیم.

او تاکید کرد: در خصوص لایحه بودجه ۹۹ دولت باید منابع و مصارف شرکت‌ها، موسسات دولتی و همچنین بانک‌ها را ارائه می‌کرد که این گزارشات شکلی است در حالیکه منابع و مصارف این موسسات و شرکت‌ها دو برابر بودجه عمومی بودجه شرکت‌های دولتی در اقتصاد ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما در بودجه ریزی این است که در سال‌های گذشته خلاصه عملکرد درآمد شرکت‌ها، موسسات و بانک‌ها را آورده‌ایم که اگر سرفصل ریز را داشته باشیم وضعیت متفاوت می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 آذر 98، کد مطلب: 7147771: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
چرا همون اول برنامه ریزی برای بودجه با مشورت و بررسی کامل انجام نگرفته که الان دوباره اصلاح میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین