پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: استان گیلان پس از استان های قزوین، کرمانشاه و لرستان با دارا بودن یکهزار و ۱۲۹ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی است.
شعارسال:  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: تعداد آثار ثبت شده از استان در فهرست آثار ملی ،حدود ۵۰ اثر افزایش یافته و به یک هزار و ۱۲۹ اثر رسیده است .
 
ولی جهانی اظهار داشت: آمار یادشده تنها شامل آثار ثبت شده در فهرست ملی است و با توجه به مستندات و بررسی های انجام شده، بیش از دو هزار اثر تاریخی با ارزش نیز تاکنون در سطح استان مورد شناسایی و اقدام برای ثبت قرار گرفته است.

وی افزود: از تعداد یکهزار و ۱۲۹  اثر ثبت شده ، ۵۷ اثر مربوط به آثار تاریخی منقول ، ۹۹۸ اثر مربوط به آثار غیرمنقول شامل بناها و محوطه ها ، پل ها ، ۱۹ اثر مربوط به میراث طبیعی و ۵۵ اثر مربوط به میراث ناملموس(میراث معنوی شامل آئین ها ، سنت ها و...) است.

وی یادآورشد: اعتبارات این اداره کل برای خرید و تملک آثار تاریخی به منظور حفظ، نگهداری و احیاء اندک، و اعتبارات در نظر گرفته شده برای تملک آثار بسیار ناچیز است و فقط در مواقع اضطراری با داشتن طرح توجیهی، بودجه لازم تخصیص داده می شود.

جهانی بیان کرد:  این اداره کل در راستای حفاظت و احیاء آثار تاریخی استان ، پس از پیگیری های متعدد موفق شد چهار اثر ثبتی شاخص استان  را از محل اعتبارات  ملی و استانی در فهرست تملک خود قرار دهد.

وی گفت: تنها در شهریور امسال ۱۶ اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و این در حالیست که پیش از این تنها سه اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

استان گیلان پس از استان های قزوین، کرمانشاه و لرستان با دارا بودن یکهزار و ۱۲۹ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی است.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   ایرنا  ،تاریخ انتشار:     2 آذر 1398،کدخبر:   83565339،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
با تبلیغات و جذب گردشگر، با درامدی که از گردشگرها کسب میشه خرج مرمت و تعمیرشون تامین میشه فقط یه کم مدیریت می خواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین