پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از اجرای طرح واکاوی بافت های تاریخی این استان خبر داد و گفت: شش تیم باستان شناسی و معماری در این طرح مشارکت می کنند.

شعارسال: شهرود امیرانتخابی با اعلام این خبر اظهار کرد: بزودی شش تیم از متخصصان باستان شناس و معماری به شهرستان های استان گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد.

وی مستند سازی و تهیه پرونده ثبتی آثار و ابنیه داخل بافت های تاریخی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین آثار ثبتی و شناسایی شده استان گیلان مربوط به ارتفاعات بوده در این طرح کلیه تک بناهای داخل بافت تاریخی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر مورد شناسایی قرار می گیرد و برای همه آثار در صورت واجد ارزش بودن پرونده ثبتی تشکیل می شود.

امیر انتخابی ادامه داد: از جمله اهداف دیگر این طرح تهیه اطلس میراث فرهنگی بناهای داخل بافت های تاریخی است همزمان با تهیه پرونده ثبتی این کار هم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در شناسایی و بررسی بناهای داخل بافت های تاریخی سعی خواهیم نمود از فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی و معماری و پژوهشگران بخش آزاد استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: این طرح در مدن چهار تا شش ماهه اجرا شده و مجری طرح نیز معاونت میراث فرهنگی اداره کل با همکاری شهرداری های شهرستان های که دارای بافت تاریخی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24خرداد1398 ، کدخبر: 4640565: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین