پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
نمایندگان مجلس شهرداری ها را مکلف به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرقانونی در محدوده بافت های تاریخی- فرهنگی کردند.براساس ماده 11 این طرح؛ در رسیدگی به تخلفات ساختمانی املاک واقع در حریم آثار و محدوده بافت های تاریخی- فرهنگی، کمیسیون های موضوع مواد (99) و (100) قانون شهرداری ها، مکلفند منحصرا قلع و قمع مستحدثات بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه ساختمانی صادر شده را در صدور رأی لحاظ کنند.

شعار سال: نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداری بناهای تاریخی- فرهنگی، با ماده 11 این طرح با 142 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 11 این طرح؛ در رسیدگی به تخلفات ساختمانی املاک واقع در حریم آثار و محدوده بافت های تاریخی- فرهنگی، کمیسیون های موضوع مواد (99) و (100) قانون شهرداری ها، مکلفند منحصرا قلع و قمع مستحدثات بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه ساختمانی صادر شده را در صدور رأی لحاظ کنند.

نمایندگان مجلس در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی با ماده 9 این طرح با 150 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس ماده 9 این طرح؛ کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مکلفند برنامه های خود در ارتباط با رفع نیازهای موجود در حوزه های خدماتی، تجهیزاتی و نیز زیرساخت های موردنیاز برای ارتقای کیفیت زندگی در بافت های تاریخی- فرهنگی هر شهر/روستا را ظرف مدت شش ماه پس از تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مورد اجراء گذارند. اجرای برنامه فوق باید به گونه ای باشد که براساس بودجه سنواتی حداکثر ظرف مدت ده سال از تصویب این قانون سطح خدمات و تامین زیرساخت های موردنیاز این محدوده ها از سطح میانگین شهر/روستای ذی ربط پایین تر نباشد.

تبصره- شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان موظفند به نسبت اعتبارات اختصاص یافته به بافت های تاریخی- فرهنگی هر شهر/روستا موضوع ماده (8) این قانون، اعتبارات موردنیاز را برای ساخت و تجهیز فضاها و ساختمان های عمومی و خدماتی در محدوده مصوب بافت های تاریخی- فرهنگی آن شهر/ روستا، از محل اعتبار توزیعی در سهم دستگاه ذی ربط با اولویت تامین کنند.

براساس این گزارش نمایندگان مجلس در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی با حذف ماده 10 این طرح با 121 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار 17اردیبهشت 98، کد خبر: 19443، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
انشاله که این طرح به مرمت اثار باستانی در کشرو کمک کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین