پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
جلسه شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی به منظور بازنگری آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی و بررسی عملکرد اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور معاون فرهنگی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیران اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی و دبیر دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد.
شعارسال: آیین‌نامه تأسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در جلسه شورای حمایت و نظارت بر انجمن های علمی دانشجویی به تصویب رسید.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، جلسه شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی به منظور بازنگری آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی  و بررسی عملکرد اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور معاون فرهنگی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیران اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی و دبیر دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد.
 
در این نشست آیین‌نامه تأسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای اجرای ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به تأسیس و حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی تصریح دارد؛ و با عنایت به راهبرد «سازماندهی و تقویت انجمن‌ها و جمعیت‌های علمی به منظور ایفای نقش مرجعیت علمی و ارتقای مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و توسعه، ترویج و انتشار علم و فناوری» که در سند «نقشه جامع علمی کشور» مورد تأکید است.
 
بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان که به انجمن‌های علمی دانشجویی به مثابه ظرفیتی برای حضور نخبگان علمی تاکید دارد. لذا به منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه‌های کشور، تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند و فراهم آوردن زمینه‌‌‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی، همچنین بهره‌مندی از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق توسعه علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری؛ انجمن‌های علمی دانشجویی و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی حوزه‌های مختلف دانش با حمایت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی کشور طبق مفاد این آیین‌نامه تشکیل می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   آنا ،تاریخ انتشار:    6 آذر 1398،کدخبر:    447016  ،www.ana.i
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین