پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
بنچ مارک کردن (Benchmarking) یعنی مقایسه و ارزیابی خود با دیگران به منظور کشف تجربیات برتر آنها و جبران فاصله موجود. بنچ مارک در واقع ابزاری است برای بررسی سطح عملکرد سازمان، سنجش دستاوردها و میزان کارایی شان.
شعار سال: بنچ مارک کردن (Benchmarking) یعنی مقایسه و ارزیابی خود با دیگران به منظور کشف تجربیات برتر آنها و جبران فاصله موجود. بنچ مارک در واقع ابزاری است برای بررسی سطح عملکرد سازمان، سنجش دستاوردها و میزان کارایی شان.

تشکل های اقتصادی با انجام بنچ مارک امکان مقایسه خود با دیگر تشکل ها و همچنین با بهترین نمونه ها را خواهند داشت.

بنچ مارکینگ، داده های با ارزشی برای تشکل ها، اعضا و همچنین بدنه راهبریشان فراهم میکند؛ علاوه بر آن، نقاط قوت و ضعف BMO (Business Membership Organization) را نشان می دهد. به بیان بهتر بنچ مارکینگ ابزاری برای بهبود مستمر و توانمند سازی تشکل هاست.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه SEQUA، تشکل‌هایی که از ابزار بنچ مارک استفاده می‌کنند عمدتا تشکل‌هایی موفق هستند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند.  این تشکل ها جذابیت بیشتری برای دولت، حامیان و سایر ذینفعان جهت همکاری خواهند داشت.

بنچ مارکینگ در تشکل‌های اقتصادی (BMO)ها شامل حوزه‌های زیر می شود:   

1. مدیریت / رهبری
2.تکنیک‌های مدیریتی
3. استراتژی و برنامه‌ریزی
4. مخاطبان و اعضا
5. آمار و اطلاعات
6. کارمندان
7. لابی و شبکه سازی
8. خدمات
9. امور مالی و حسابداری
10.فرایندها و نتایج

سایت شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی عرصه سوم
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین