پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
دبیر شورای عتف گفت: فرآیند انتخاب نمایندگان انجمن های علمی برای عضویت در کمیسیون های دائمی شورای عتف بررسی شد.

شعار سال: وحید احمدی عصر امروز در حاشیه صد و پنجاه و دومین جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: قانون به صراحت موضوع عضویت نمایندگان انجمن های علمی در کمیسیون های دائمی شورای عتف را اعلام کرده است و بر این اساس در جلسه امروز فرآیند انتخاب این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار است با محوریت دبیرخانه شورای عالی عتف کارگروهی با همکاری انجمن های علمی وزارت علوم و بهداشت تشکیل شود و کاندیداهای عضویت انجمن ها برای عضویت در این شورا معرفی شوند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در جلسه امروز گزارش جلسه گذشته شورای عالی عتف نیز مطرح شد که از مجموع ۴۷ طرح کلان، ۲۲ طرح در اولویت یک، ۱۳ طرح در اولویت دو و ۱۲ طرح که دارای حامی نبودند، فعالیت آنها مخدومه اعلام شد.

احمدی اظهار داشت: برای طرح های در اولویت دو قرار است بازنگری صورت گیرد و از سوی سازمان مدیریت و برنامه و دبیرخانه شورای عتف طرح ها تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش بود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: علی رغم تاخیری که در اجرای این قانون صورت گرفته بود، اما این موضوع در هفته گذشته مصوب شد و دستگاه های اجرایی باید برنامه ها و طرح های خود را در سامانه سمات ثبت کنند.

احمدی عنوان کرد: این سامانه پیش از این نیز از سوی دبیرخانه شورای عتف راه اندازی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از کمیسیون دائمی و دبیرخانه شورای عتف خواسته شده است تا طرح های دستگاه های اجرایی برای اختصاص قانون یک درصد را بررسی کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه تعیین اولویت های علم و فناوری بود که فعالیت بر روی آنها از سال گذشته آغاز شده بود.

احمدی اظهار کرد: قرار شد این موضوع برای بررسی های بیشتر مجددا به کمیسیون های دائمی شورای عتف ارجاع شود.

وی با بیان اینکه سیاست ها و اولویت های پژوهشی علم و فناوری کشور برای بازه زمانی سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ تعیین می شود، گفت: در گذشته این سیاست ها بر مبنای ۹ محور تحقیق و توسعه، ایجاد بازار برای محصولات جدید، تغییر سازمان های مورد نیاز، شبکه سازی در زمینه دانش، تامین منابع مالی نوآوری، خلق نهادهای حمایتی و ارائه خدمات مشاوره ای بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: باید اولویت ها و سیاست های علم و فناوری در راستای اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه باشد و تعداد سیاست ها و اولویت ها نیز کاسته شود.

احمدی گفت: برنامه جاری دستگاه ها به عنوان اولویت و سیاست های علم و فناوری نباید اعلام شود.

وی عنوان کرد: قرار شد دستگاه های اجرایی نظرات خود را در خصوص تعیین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری اعلام کنند و این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی مجدد شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکیدکرد: حدود ۵۰۰ محور برای تعیین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری انتخاب شد که پس از بررسی های انجام شده این میزان به ۲۰۰ محور رسیده است و قرار است تعیین این اولویت ها مبنای هزینه کرد یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی برای امر پژوهش قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 27 بهمن 95 ، کد مطلب: 3908434: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین