پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
مدیر عامل بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان از تلاش برای ثبت این موسسه در امریکا و جذب کمک‌های خیرین ایرانی مقیم خارج خبر داد و گفت: مرکز درمانی مبارزه با سرطان در اردیبهشت‌ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

شعارسال:  مدیر عامل بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان از تلاش برای ثبت این موسسه در امریکا و جذب کمک‌های خیرین ایرانی مقیم خارج خبر داد و گفت: مرکز درمانی مبارزه با سرطان در اردیبهشت‌ماه کلنگ‌زنی می‌شود.
 
اشاره:
 
دست های مهربان در این کشور کم نیست تنها باید بستری فراهم کرد که این دست‌ها را یکی کرد.

به گزارش ایسنا، راه آسمان موسسه‌ای است خیریه که در زمینه درمان سرطان به ارائه کیفی ترین خدمات به بیماران سرطانی می‌پردازد.

راه آسمان، قرار است که به آنچه تا کنون بوده بسنده نکند و برای گرفتن دست‌های دیگری، راه‌های نرفته دیگری را بپیماید؛ باشد که در روزهای پیش رو دست‌های بیشتری را بگیرد.
 
به گزارش ایسنا احمد صدیقی در دیدار با استاندار سمنان از تهیه طرح جامع مرکز درمانی مبارزه با سرطان خبر داد و اظهار کرد: در صورت حمایت مسوولان، مرکز درمانی مبارزه با سرطان در اردیبهشت‌ماه کلنگ‌زنی می‌شود.
 
وی از برنامه‌ریزی برای افزایش حامیان این خیریه فعال خبر داد و افزود: با تلاش انجام شده و جلب اعتماد عمومی، خوشبختانه جمعی از خیرین ملی به عضویت هیات امنای بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان درآمده اند.‌
 
 وی با بیان اینکه رویکرد  بنیاد ، جذب خیرین ملی و جلب حمایت‌ها و اعتماد عمومی به فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه خیریه است ادامه داد: علاوه بر انجام مطالعات و اقدامات درمانی بیماران سرطانی، این مجموعه تلاش خود را به تکمیل پروسه مبارزه با سرطان معطوف داشته است.
 
مدیر عامل بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان با تقدیر از همکاری استاندار سمنان با این مجموعه خیراندیش گفت: از سه سال پیش و بر اساس دیدار هیات امنای بنیاد با استاندار وقت سمنان ، مقرر گردید تا ۷ هکتار زمین به این بنیاد اختصاص یابد که ۳ هکتار آن واگذار و ۴ هکتار نیز برای اجرای طرح‌های تکمیلی آتی فریز گردید.
 
صدیقی با بیان اینکه طرح جامع مرکز درمانی مبارزه با سرطان توسط کارشناسان و حامیان این مجموعه تهیه شده افزود: آمادگی داریم تا در صورت حمایت مسئولان، در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ این مجموعه را به زمین بزنیم.
 
 راه آسمان در امریکا ثبت می‌شود
 
وی از برنامه‌ریزی برای توسعه مراکز و شعبات این خیریه خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه  شعبه دوم این بنیاد نیز به حمایت بسیار خوب خیران شاهرودی در این شهرستان ایجاد و در طی مدت کوتاه فعالیت خود شاهد انجام اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان بودیم.
 
 
این خیر سمنانی اضافه کرد: با توجه به حضور هم وطنان ایرانی خارج از کشور و بویژه سمنانیان خیّر مقیم خارج، به‌زودی بنیاد راه آسمان در آمریکا نیز به ثبت خواهد رسید .
 
وی ادامه داد: درصددیم تا با جلب تاییدیه اُفِک(OFEK) در این کشور، زمینه را برای هدایت کمک‌های خیران خارج از کشور نیز فراهم کنیم.‌
 
سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین گزینه برای تحقق امور خیر
 
دکتر خیرالدین از اعضای هیات امنای بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان نیز خواستار تحویل زمین اختصاص یافته به این خیریه شد و گفت: به‌منظور تحویل زمین مورد نیاز این بنیاد از دو سال پیش رایزنی‌ها و تلاش‌های زیادی انجام شده است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.
 
 
این استاد دانشگاه سمنان با بیان اینکه تاکنون نقشه‌های معماری، توپوگرافی و محاسبات مورد نیاز انجام شده است ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که مؤسسات خیریه کار خود را خوب شروع می‌کنند اما در ادامه گاهی با تاخیر در انجام امور، به کاهش اعتماد عمومی و گاه تعطیلی مراکز می‌انجامد.
 
وی از بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به عنوان بهترین راه برای فعالیت‌های خیرخواهانه نام برد و گفت: مشارکت مردم از طریق سازمان‌های مردم نهاد بهترین گزینه برای تحقق امور خیر در کشور است.

رئیس اسبق دانشگاه سمنان با اشاره به وعده واگذاری زمین به این خیریه یادآوری کرد: یکی از انتظارات خیرین این بنیاد، واگذاری زمین به‌صورت رایگان و یا همراه با تخفیف ویژه است.
 
راه آسمان در پی شناسایی چهار سرطان شایع در استان
 
دکتر شریعت، دیگر عضو هیات امنای این بنیاد خیریه با تبیین برنامه‌های این خیریه بزرگ گفت: استراتژی بنیاد بر مینای هفت هدف تدوین و ۵۰ برنامه نیز در این راستا تدوین شده است .
 
این خیر و فعال اقتصادی موفق با برشمردن اهداف این بنیاد اظهار کرد: شناسایی چهار سرطان شایع در استان سمنان و تلاش در جهت درمان و پیشگیری از آن ،۶ برنامه روانکاوی در بخش های مختلف ،۹ برنامه در حوزه تامین منابع مالی ، پنج برنامه تحت عنوان برنامه‌های بنیادی و ماندگار، راه اندازی شبکه خود اظهاری سلامت برای پیشگیری لز سرطان،۹ برنامه در حوزه اصناف و بازاریان، چهار برنامه در حوزه خدمات درمانی و۷ برنامه  که مستقیما در راستای توانمند سازی مجموعه راه آسمان تهیه و تدوین شده از جمله برنامه‌های این موسسه است.
 
وی با بیان اینکه در راه‌اندازی این مجموعه از تجربیات دیگر کشوره‌ها استفاده شده گفت: متخصصان و کارشناسان این بنیاد به‌دنبال انجام کاری ماندگار با هدف کمک به مردم و نیازمندان و ارتقاء سطح سلامت در جامعه هستند.
 
کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی با راه‌اندازی مراکز خیریه
 
 
علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در دیدار با هیات امنای بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان  به تمجید از ورود خیرین استان به حوزه سلامت و دیگر بخش‌ها پرداخت و گفت: اگر خیرین بیش از پیش به فعالیت‌های خیرخواهنه در حوزه سلامت ورود کنند، باری از دوش دولت برداشته می‌شود
 
وی با اشاره به هزینه بالای دولت در بخش سلامت، از راه‌اندازی مؤسسات خیریه استقبال کرد و افزود: خدمات این بنیاد خیریه و مراکز خیریه مشابه آن، هزینه‌های بعدی دولت در حوزه درمان و پیشگیری از بیماری‌ها را جبران می‌کند.
 
استاندار سمنان با بیان اینکه نباید بابت زمین از خیرین و مجموعه‌ای مثل راه آسمان پولی اخذ شود افزود: متاسفانه برخی ضوابط و مقررات اجازه این کار را نمی‌دهد، اما با این همه تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای این مسائل بیابیم.‌
 
وی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در امور مربوط به خیریه‌ها وعده‌داد: به منظور رفع مشکلات مربوط به خیریه‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه مکاتبه ای با رئیس جمهور انجام دهد.
 
استاندار سمنان با اشاره به فعالیت‌های موسسه راه آسمان در خصوص مبارزه با سرطان گفت: ایجاد چنین مراکزی، موجب کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی می‌گردد.‌
 
آشناگر ضمن تاکید بر لزوم زمینه‌سازی برای جذب خیرین و صنعتگران تصریح کرد: دست اندرکاران این مجموعه اگر می‌خواهند اهداف و برنامه‌های‌شان در مدت زمان کمتری تحقق یابد، باید به تبعیت از تجربیات  موفق مراکز خیریه دیگر، برنامه‌های خود را بر اساس مردم‌محوری و توانمندی خیرین پایه‌ریزی کنند، نه مساعدت‌ها و حمایت‌های دولتی
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا  ،تاریخ انتشار:   7  آذر 1398،کدخبر:   98090704880   ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین