پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
رئیس دفتر رئیس جمهوری برداشت‌های صورت گرفته درباره اظهارات روحانی در آذربایجان‌شرقی را نادرست خواند.

شعار سال: محمود واعظی اظهار کرد: منظور رئیس‌جمهور به هیچ وجه سلب اختیار و مسئولیت از خود در قضیه اصلاح بنزین نبوده است بلکه به تفویض اختیار به شورای امنیت کشور اشاره داشتند که در دولت‌های مختلف امری معمول بوده و اساسا محل اجرای طرحی در این ابعاد که نیازمند مشارکت همه ارکان نظام و دستگاه‌های غیردولتی و نظامی و انتظامی، شورای عالی امنیت ملی کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره اصلاح قیمت بنزین عملی بسیار ضروری و مورد تایید و تاکید همه ارکان نظام بوده و اجرای آن هم شجاعت بسیار زیادی می‌طلبید، گفت: رئیس جمهور با علم به اینکه اجرای این تصمیم حیاتی و ضروری از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، شخصا در چندین جلسه مربوط به تصمیم گیری و چگونگی اجرای این طرح حضور داشتند، اما نهایتا به منظور تسهیل در اجرای طرح و تصمیم‌گیری درباره زمان اجرای آن، اختیارات خود را به جناب رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور تفویض کردند. طبیعی است تفویض اختیار به شورای امنیت کشور با هدف کار جمعی، هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های خارج از دولت و تصمیمات کارشناسانه بوده است.

واعظی با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی و جلسات هیئت دولت، جلسات اختصاصی دیگری برای طرح اصلاح قیمت بنزین و نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین برای توزیع بسته‌های حمایت معیشتی تشکیل و تصمیم گیری نموده‌اند گفت: وقتی آخرین بررسی‌ها و هماهنگی‌ها در این خصوص انجام شد، دکتر روحانی به آقای رحمانی فضلی دستور داد که هر زمانی شورای امنیت کشور مناسب تشخیص دادند رأساً اقدام نمایند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه از ماه‌ها قبل در جلساتی که در وزارت کشور تشکیل شده بود در ارتباط با نحوه اجرا و روش تبلیغ و اطلاع‌رسانی این طرح نیز کمیته‌هایی مسئول شده بودند که بتوانند با توجه به تجربیات گذشته تصمیم گیری نمایند.

واعظی تاکید کرد: از روز شنبه ظهر که نا آرامی‌ها شروع شد دکتر روحانی با نگرانی و حساسیت بسیار بالا مسایل را زیر نظر داشتند و در تمام ۷۲ ساعتی که اغتشاشات ادامه داشت با مسئولین ذیربط در ارتباط بودند. ایشان هم مانند سایر مسئولان از خسارات مادی و معنوی وارد شده به مردم و کشور متأثر و ناراحت هستند و دستوراتی را نیز در خصوص جبران حداکثری خسارات مادی و معنوی به دستگاه‌های مختلف داده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: به هرحال نباید از یاد برد که کشور در شرایط فشار حداکثری و حمله اقتصادی دشمن قرار دارد و در این فشار سنگین اقتصادی با نظر مثبت همه کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که از طربق اصلاح قیمت بنزین بتوانیم طرح عدالت اجتماعی وحمایت معیشتی از طبقات متوسط و کم درآمد را اجرا کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 آذر 98، کد مطلب: 7154595: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
سیاست بازی پیچیده ای داره که ماها سردر نمیاریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین