پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۴۷۶۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از افزایش ۲۷ درصدی واردات کشورهای عضو این اتحادیه از ایران خبر داد و گفت: تعرفه های ترجیحی در گمرکات کشورهای عضو عملیاتی شد.

شعارسال : وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از افزایش ۲۷ درصدی واردات کشورهای عضو این اتحادیه از ایران خبر داد و گفت: تعرفه های ترجیحی در گمرکات کشورهای عضو عملیاتی شد. برونیکا نیکیشینا دیروز در همایش بزرگ تجارت ایران با اوراسیا در تهران با تأکید بر این که فشارهای سیاسی و مداخلات دیگر کشورها به توقف اجرایی شدن توافق نامه تجاری ایران و اوراسیا منجر نخواهد شد، گفت: از زمانی که هنوز توافق نامه تجارت ترجیحی میان ایران و اوراسیا اجرایی نشده بود، تجار این کشورها علاقه مند به تجارت با ایران بودند و خوشبختانه پس از امضای این توافق نامه صادرات محصولات ایرانی به اتحادیه اوراسیا با ۲۷ درصد رشد مواجه شده است. وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیان کرد: در زمان کوتاهی که این توافق نامه به امضا رسیده، سطح مناسبات اقتصادی به خوبی پیش رفته است و بر این اساس مذاکراتی هم آغاز خواهد شد تا بتوانیم سطح توافق نامه تجارت ترجیحی را به تجارت آزاد ارتقا دهیم. وی تصریح کرد: توافق نامه های لازم به صورت رسمی امضا شده و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا می توانند برای واردات ایران اقدام کنند، ضمن این که گمرکات کشورهای عضو این اتحادیه نیز تعرفه های ترجیحی را اعمال خواهند کرد.


آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا از سال آینده
در همین حال، وزیر نیرو از آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا از سال آینده خبر داد و گفت: موانع اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا باید برطرف شود. به گزارش مهر، رضا اردکانیان در همایش بزرگ تجارت اوراسیا با بیان این که ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری از ذخایر فسیلی می تواند شریکی مطمئن برای تجارت با اوراسیا باشد، افزود: پس از چندین سال مذاکره، توافق نامه تجاری ایران و اوراسیا در اردیبهشت  به امضا رسیده و قرار است پس از سه سال اجرای آزمایشی به قرارداد تجارت آزاد تبدیل شود، این در شرایطی است که دوره سه ساله پیش رو بعد از اجرا و نتایج آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. وزیر نیرو ادامه داد: منطقه گرایی اقتصادی جایگزین مناسب و مکمل تجارت با دنیاست و سیاست اصولی ایران نیز بر توسعه روابط و همکاری با کشورهای همسایه استوار بوده که در همین چارچوب از امضای موافقت نامه موقت تجارت با اتحادیه اروپا و در ادامه اجرایی کردن تجارت آزاد به خوبی استقبال می کنیم و آن را راهکاری برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف می دانیم.


تلاش برای حذف دلار از تجارت با اوراسیا
همچنین قائم مقام وزیر صمت با تاکید بر این که دلار از مبادلات تجاری میان ایران و اوراسیا باید حذف شود، گفت: فارغ از تحریم آمریکا، کشورها بر اساس منافع ملی خود، روابط تجاری با ایران را گسترش می دهند.  حسین مدرس خیابانی در همایش بزرگ اوراسیا با برشمردن امتیازات انعقاد توافق نامه مشترک میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: بر خلاف تحریم های آمریکا، ایران مسیر توسعه تجارت با دنیا را ادامه می دهد و پیوستن به بلوک های تجاری و پیمان های منطقه ای را با قدرت دنبال می کند. وی یکی از الزامات مهم برای اجرایی شدن کامل توافق نامه تجاری ایران و اوراسیا را فراهم ساختن زیرساخت های بانکی و تقویت و توسعه آن دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد شعب بانک های ایرانی در اوراسیا و اعلام آمادگی مجموعه سیستم بانکی کشور برای همکاری مشترک با بانک اوراسیا از جمله این الزامات است چرا که نقل و انتقالات پول ایجاد زمینه افتتاح اسناد تجاری  برای مبادلات بسیار مهم به شمار می رود تا اتفاق معناداری در روابط رخ دهد. وی اقدام دوم را حذف دلار و به رسمیت شناختن ارزهای رسمی کشورهای طرف  قرارداد اوراسیا با ایران دانست و تاکید کرد: ایران موضوع حذف دلار را با بسیاری از کشورها از جمله روسیه شروع کرده است و برای گسترش روابط تجاری با دیگر کشورها نیز باید زمینه را برای استفاده از ارزهای ملی دو طرف فراهم کرد.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان ، تاریخ انتشار 11 آذر 98 ، کد خبر :20256 ، khorasannews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
صادرات واسه مردم هیچ خیری نداشت هر چی صادر شد از این ور گرونش کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
تا به راحتی پولش برنگرده صادرات خیلی معنایی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین