پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
رئیس هیات مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی گفت: به خودروهای تعلیم رانندگی سهمیه بنزین تعلق نگرفته و گفته می‌شود که قیمت‌ها را افزایش دهیم.

شعار سال: فرهاد حقیقی، رئیس هیات مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور درباره وضعیت کلی این صنف گفت: به لحاظ درآمدی از سال ۸۰ طرحی به منظور کاهش سفرهای برون‌شهری، ارتقای فرهنگ ترافیک، تکریم ارباب رجوع و تمرکززدایی اجرایی شد. در این طرح بنا بر پیشرفت و توسعه بود اما متاسفانه هرچه رو به جلو آمدیم پس‌رفت کردیم. با این حال کشته‌های رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۵ الی ۱۶ هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود:در سالیان اخیر تقریبا به همان سبک و سیاق ۷۹ و ۸۰ کار آموزشگاه‌های رانندگی ادامه پیدا کرده است و شاهد رشد خاصی نبوده‌ایم. برنامه‌ای که بتوان آموزش را ارتقا داد در دستور کار قرار گرفت اما آموزش‌هایی از قبیل روش‌های به کارگیری قوانین و رفتارشناسی انجام نشد.

کاهش ۳۰ درصدی ثبت‌نام‌ها

حقیقی با اشاره به آمار ثبت‌نام‌ها در آموزشگاه‌های رانندگی گفت: از لحاظ آمار ثبت‌نام از سال ۹۰ تا ۹۵ حدود ۲۵ درصد کاهش داشتیم. در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد آمار کمتری را شاهد بودیم. ۵۰ درصد افزایش هزینه صورت گرفته و در نتیجه آموزشگاه‌ها به ضرردهی نزدیک شده‌اند. بسیاری از آموزشگاه‌ها نیز ورشکسته شده یا ادغام شده‌اند. مشکل اصلی اینجاست که مسئولان اعتقاد دارند که آموزش‌ها کم و ناصحیح است اما مقوله آموزش سرسری شده و روی آن نظارتی انجام نمی‌شود.

۹۷۰ هزار تومان برای تعلیم پایه ۳

وی درباره هزینه ثبت‌نام‌ها برای تعلیم رانندگی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۷۸ آموزشگاه رانندگی فعال وجود دارد. هزینه‌های آموزش متفاوت است و به عنوان مثال برای پایه سه رقم ۹۷۰ هزار تومان باید پرداخت شود. البته همین هزینه نیز برای پرداخت توسط افراد زیاد است اما در مقابل برای ارائه دهندگان خدمات، مقرون به صرفه نیست. با توجه به آنالیزها در ماه حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه جاری یک آموزشگاه است.

مشکلات سهمیه‌بندی بنزین برای تعلیم‌دهندگان رانندگی

حقیقی به بحث تخصیص سهمیه بنزین برای خودروهای تعلیم اشاره کرد و گفت: در دور قبلی سهمیه‌بندی ۳۰۰ لیتر سهمیه داشتیم اما در دور جدید گفته شد که سهمیه خودروهای آموزش رانندگی متعاقبا اعلام می‌شود که چنین اتفاقی هنوز نیفتاده است. ظاهرا قرار بر این نیست که سهمیه به خودروهای آموزش رانندگی داده نشود و گفته می‌شود که نرخ‌ها را افزایش دهیم. ما اعتقاد داریم که اگر این کار را انجام دهیم دوباره افت شدید ثبت‌نام خواهیم داشت و نمی‌دانیم که چگونه این افزایش دوباره نرخ‌ها را به مردم اعلام کنیم. از طرفی دیگر گفته می‌شود که با افزایش قیمت بنزین اجازه افزایش نرخ سایر موارد وجود ندارد. نظارت روی این صنف به صورت شدید انجام می‌شود. مکاتبه نیز در زمینه ارائه سهمیه سوخت صورت گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 10 آذر 98، کد مطلب: 413691: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
چرا آخه این راننده ها هم هر روز بیرونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین