پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: طبق اعلام سازمان حمل و نقل بار و مسافر 2742 خودروی تاکسی در سطح شهر زاهدان وجود دارد که این تعداد ناوگان فعال نبوده و بر فرض اینکه 1700 دستگاه تاکسی غیرفعال در شهر زاهدان باشد، سهمیه 400 لیتری با مقدار 680 هزار لیتر سوخت در ماه کجا مصرف می شود.

شعارسال: حیدر میرزایی در جلسه پیشگیری و برخورد با تاکسی های متخلف درون و برون شهری گفت: گزارشات فراوانی مبنی بر افزایش نرخ حمل و کمبود تاکسی در سطح شهر زاهدان داشتیم که شهروندان از طریق سامانه 135 اعلام کرده بودند که در این جلسه مسئولین دستگاه های متولی را خواستیم تا به نتیجه مثبتی دست یابیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق اعلام سازمان حمل و نقل بار و مسافر 2742 خودروی تاکسی در سطح شهر زاهدان وجود دارد که همه می دانیم این تعداد ناوگان فعال نبوده و بر فرض اینکه 1700 دستگاه تاکسی غیر فعال در شهر زاهدان باشد، سهمیه 400 لیتری با مقدار 680 هزار لیتر سوخت در ماه کجا مصرف می شود و این حجم از سوخت آنهم فقط در شهرستان زاهدان با توجه به نزدیکی به مرز آیا قاچاق می شود یا خیر؟

میرزایی ادامه داد: ما آمادگی هرگونه برخورد در حوزه صلاحیتی با متخلفین را داریم و این وظیفه سازمان حمل و نقل بار و مسافر و سایر دستگاه های متولی است که نسبت به شناسایی متخلفین اقدام کنند و شک نکنید که اگر همه مسئولین در این حوزه وظائف خود را به درستی انجام بدهند تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی گفت: این اخطار را به متخلفین نیز میدهیم که اشد مجازات را با قطع سهمیه ، انسداد کارت سوخت و جریمه نقدی برای آنان پیش بینی کرده ایم.

میرزایی افزود: وقتی خودروی تاکسی در دسترس نباشد، مردم از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد که وجود این خودروها علاوه بر مشکلات نظارتی خطرات و آسیب های دیگری را بدنبال خواهد داشت

این مسئول در ادامه گفت : وقتی تاکسی فرودگاه در زاهدان درحالیکه باید مبلغ 8 تا 12 هزار تومان دریافت کند اما برخی بیش از 15 هزار و گاهاً 50 هزار تومان دریافت می کنند این یعنی دستگاه های ناظر بصورت صحیح و مستمر عملکرد خود را به خوبی انجام نداده اند.

وی افزود: البته جدیداً در حوزه تاکسی فرودگاه ورود کرده ایم و پرونده های متعددی نیز تشکیل شده است که در صورت ارسال پرونده از سوی دستگاه های متولی در تعزیرات حکومتی با قاطعیت و سرعت رأی صادر خواهد شد.

بسیاری از تاکسی‌های فرسوده کارت سوخت فعال دارند

در ادامه این جلسه دبیر شورای هماهنگی ترافیک سیستان و بلوچستان گفت: عمر مفید برای تاکسی بین 10 تا 12 سال می باشد و در زاهدان بسیاری از تاکسی ها حدود 60 درصد عمر مفید خود را از دست داده اند اما کارت سوخت فعال دارند.

حبیب راشدی افزود: تاکسی ها در زاهدان همچنان به شیوه سنتی فعالیت دارند و هیچ اقدام جدیدی مبنی بر الکترونیکی شدن و یا پیمایش و نوسازی انجام نشده است و حتی موارد از قبل پیش بینی و مصوب شده نیز اجرایی نشده است.

باغ شیرین نماینده پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه بیان کرد: ضعیف ترین ارائه خدمات حمل و نقل در کشور را در زاهدان مشاهده می کنیم و هنگامیکه بیش از 2700 خودرو تاکسی را می شنویم این از لحاظ اسمی خیلی فوق العاده است ولی در ظاهر چیزی دستگیر مردم نمی شود.

لزوم حذف تاکسی های غیرفعال در زاهدان

وی افزود: تشدید نظارت ها زمانی خوب است که خودرویی در کار باشد و هنگامیکه تاکسی فعالیت ندارد رصد تخلفات نیز مشکل می شود و بنظر می رسد ابتدایی ترین کار پایش و حذف تاکسی های غیرفعال می باشد.

در ادامه معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : ما ابتدا میخواهیم قبل از برخورد اقدامات پیشگیرانه انجام شود و اگر اشخاص به تخلفات خود ادامه بدهند مطابق قانون پرونده تشکیل خواهیم داد .

محمد قاسمی افزود: باید قبول کنیم که در حوزه حمل و نقل به شهروندان خدمات درستی نداده ایم و به هر طریقی باید مشکلات موجود مرتفع شود.

وی تصریح کرد: خودروهای فاقد کارکرد باید شناسایی شوند و اینها از سازمان مربوطه باید حذف شوند تا به افراد قانون مند نیز آسیب نرسانند.

رئیس راهور شهرستان زاهدان نیز با بیان اینکه کمتر از 20 درصد تاکسی ها در سطح شهر تردد دارند گفت: در کلان شهری مانند زاهدان وجود فقط یک ایستگاه خطی جای تاسف دارد و این باید تقویت شود.

باید برای تاکسی‌ها شناسنامه ایجاد شود

علی اکبر معتمدی افزود: وقتی نظارت ها نباشد مردم از ناوگان عمومی استقبال نمی کنند و باید برای تاکسی ها شناسنامه ایجاد شود و چرا تاکسی متر نداریم و حق اشخاص براساس پیشمایش دریافت نمی شود.

وی تصریح کرد: ما آماده هرگونه همکاری جهت شناسایی متخلفین هستیم و با جدیت حضور خواهیم یافت.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25آذر1398 ، کدخبر: 13980925000996: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
وقتی خودروی تاکسی در دسترس نباشد، مردم از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد که وجود این خودروها علاوه بر مشکلات نظارتی خطرات و آسیب های دیگری را بدنبال خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین