پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
اخبارحوزه پالایش و پخش، بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین حاکی ازبروز معضلات جدیدی است که جایگاه داران و رانندگان خودرو با آن مواجه شده اند اما سوال اینجاست که مگرهمیشه رسم بر این نیست که علاج واقعه را قبل وقوع پیش بینی کنند؟

شعارسال: بعد از اجرای طرح بنزینی دولت و احیای کارت سوخت ، حالا بازار سهمیه‌فروشی بنزین از یک سو و کم فروشی برخی از  جایگاه داران از جمله معضلاتی است که به مشکلات قبلی همچون قاچاق سوخت اضافه شده است.             

این در حالی است که به گفته دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان ، وضعیت قاچاق سوخت در این استان هنوز با گذشت یک ماه نسبت به قبل تغییری نداشته و حجم آن همانند گذشته است.

افزون بر این معضل کم فروشی که بسیاری از  رانندگان نسبت به آن شاکی بودند هم به صورت کاملا ابهام آمیز پیگیری شد از یک سو توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تکذیب شد و اعلام شد که درپی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر مشاهده کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت، با توجه به بازرسی‌ها و کنترل‌های انجام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هیچگونه کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور گزارش نشده است و تایید نمی‌شود؛ و از سوی دیگر رئیس سازمان ملی استاندارد همین دیروز از کم فروشی ۲۱۵ نازل بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور در آبان امسال خبر داد.

 پیروز بخت در ادامه افزود: در آبان امسال ۵۱۰۰ مورد نازل جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفت و از این میان ۲۱۵ مورد به علت کم فروشی مردود اعلام و پلمپ شد.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که چرا تا قبل از وقوع این معضل تمهیداتی برای پیشگیری از این موضوع اندیشید نشده بود و مگر نه این که باید نظارت بر جایگاه‌های سوخت به‌گونه‌ای باشد که شائبه هوافروشی دست‌کم به حداقل ممکن کاهش یابد نه اینکه به گلایه و شکایت شهروندان و اعلام شکاره برای ارسال شکایات از  سوی آنها  بینجامد؟

علاوه بر این معضل بعدی که این روزها رونق گرفته است، سهمیه‌فروشی بنزین است ، تا پیش ‌از این در هر پمپ‌ بنزینی امکان پیدا کردن کسی که می‌خواست سهمیه خود را با قیمتی کمتر از بنزین آزاد بفروشد، وجود داشت اما حالا، جایگاه‌داران با قطع ارتباط سهمیه‌فروشان و کسانی که بنزین آزاد می‌زنند، شخصاً سهمیه اضافی وانت‌بارها و تاکسی‌ها را می‌گیرند و آن را به‌ جای سهمیه آزاد با همان نرخ ۳هزار تومان می‌فروشند.

کارشناسان می‌گویند یکی از مهمترین دلایل این معضل صفر شدن سهیمه بنزین در آخر هر ماه است که به این معضل دامن زده است و باعث شده در این روزهای پایانی آخر آبان ماه که از قضا کلان شهرها با آلودگی شدید هوا مواجه هستند با شلوغی زیاد جایگاه های سوخت برای فروش مازاد سهمیه ای که قرار است سر ماه صفر شود به پایان برسد و همین امر خود به آلودگی بیشتر هوا هم دامن میزند.

حال باید دید دولت و شرکت ملی پالایش وپخش برای مقابله با این کسب و کارهای نوظهور و و البته قابل پیش بینی چه تمهیداتی در نظر خواهد گرفت .  

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار: 2دی1398 ، کدخبر: 27382: naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
این موضوع تو ایران همچین تعجب آور نیس همیشه همینطور بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین