پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که در شرایط اقتصادی کنونی پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن برای اقتصاد خطرناک است، گفت: انبوه‌سازان باید پیشنهاد افزایش وام ساخت را می‌دادند نه وام خرید مسکن.

شعارسال : افشین پروین‌پور ، پیشنهاد کانون سراسری انبوه‌سازان به رئیس‌جمهوری برای افزایش وام خرید به بهانه رونق تولید مسکن را در شرایط کنونی اقتصاد کشور خطرناک ارزیابی و اظهار کرد: پیشنهاد کانون سراسری انبوه‌سازان به رئیس‌جمهوری با هدف افزایش وام خرید به 300 میلیون تومان بسیار خطرناک است و گره‌ای از مشکلات مردم را در بازار مسکن باز نمی‌کند.

وی با تاکید بر این‌که در این وضعیت اقتصادی و رکود بازار مسکن باید طرف عرضه (ساخت و ساز) تقویت شود، افزود: زمانی که تقاضا تحریک شده و کاری در حوزه ساخت و ساز انجام نشود، خیلی واضح است که افزایش وام خرید مسکن منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که باید افزایش وام خرید مسکن به 300 میلیون تومان، بازار با فشار تورمی از رکود خارج می‌شود، ادامه داد: فازغ از این‌که آیا بانک‌ها توان پرداخت چنین وامی را دارند و از همه مهم‌تر متقاضیان این نوع وام می‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند، باید تاکید کنم که چنانچه با چنین پیشنهادی موافقت شود بخش مسکن با یک فشار تورمی بسیار بالا از رکود خارج خواهد شد.

 وی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، پیشنهاد انبوه‌سازان به هیچ وجه به صلاح مسکن و کل اقتصاد کشور نیست.

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که در حال حاضر قیمت مسکن حباب دارد که باید از بین برود، تصریح کرد: مسئولان ذی‌ربط باید کار اصلی یعنی از بین بردن حباب قیمت مسکن را در دستور کار قرار دهند نه پیشنهاد خطرناک افزایش وام خرید مسکن.

پروین‌پور با اشاره به این‌که حباب قیمت مسکن با کنترل سوداگری از بین خواهد رفت، اظهار کرد: با اجرایی شدن پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن، قطعا وضعیت بازار مسکن بدتر شده و حباب قیمت بزرگ‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که تورم مسکن نیز با تاخیر کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: انبوه‌ساز واقعی باید پیشنهاد افزایش وام ساخت بدهد نه وام خرید. متاسفانه دغدغه اصلی اینها ساخت و ساز نیست و دغدغه آنها فروش واحدهای خود به هر قیمتی است.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 12 آذر 98 ، کد خبر : 2151380 ، tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین