پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
اوراق تسه آذر ۹۸ در ابتدای گشایش بازار در صبح امروز و همزمان با انتشار خبر افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن، صف خرید را نیز تجربه و شاهد رشد پنج درصدی نیز بود.

شعار سال: شورای عالی پول و اعتبار در آخرین جلسه خود، افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن را به تصویب رساندند؛ بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد و هر زوج قادر است که حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

اما نکته‌ای که در این خصوص مطرح می‌شود، این است که چگونه می‌توان ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات را دریافت کرد. همواره دو راه برای دریافت تسهیلات مسکن وجود دارد؛ سپرده‌گذاری در بانک یا خرید اوراق تسهیلات مسکن که در بورس با نماد تسه خرید و فروش می‌شود. اما برای خرید اوراق چه میزان باید هزینه کرد؟

درحال حاضر امتیاز تسهیلات آذر ۹۸ با نماد «تسه ۹۸۰۹» با ۱٫۸ درصد رشد نسبت به دیروز، ۴۰۷۰۰ تومان قیمت خورد. این اوراق در ابتدای گشایش بازار در صبح امروز و همزمان با انتشار خبر افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن، صف خرید را نیز تجربه و شاهد رشد پنج درصدی نیز بود، اما در ادامه فشار تقاضا روی آن کاهش یافت در عدد ذکر شده به پایان رسید.

بنابراین با احتساب این نکته که در ازای هر برگ اوراق، ۵۰۰ هزار تومان وام می‌توان اخذ کرد، برای دریافت ۲۴۰ میلیون تومان باید ۴۸۰ برگه را خرید. در مجموع اگر هر زوج درصدد دریافت این میزان وام باشند و اگر در بین تمامی اوراق تسه، نماد  «تسه ۹۸۰۹» را انتخاب کنند، باید ۱۹ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان بپردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 4 دی  98، کد مطلب: 419050: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین