پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
لئونید ایواشف رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه اعلام کرد: همکاری های دفاعی تهران و مسکو و اراده دو طرف برای گسترش این روابط با هدف حفظ ثبات منطقه و تقویت آن مفید است و دستاوردهای زیادی دارد.

شعار سال: ژنرال ایواشف رییس پیشین اداره امور همکاری های بین المللی وزارت دفاع روسیه گفت: ایران با توان دفاعی کارآمد می تواند نقشی مهم در منطقه داشته باشد و در همگرایی با روسیه نیز دو کشور می توانند از مزیت های زیادی برای تامین منافع ملی و منطقه ای بهره ببرند.

کارشناس امور ژئوپلیتیک روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به این واقعیت مهم که روسیه بخش عمده تسلیحات نیروهای مسلح ایران را تامین کرده است و صادرات جنگ افزار و تجهیزات روسی در آینده ای نزدیک در چارچوب توافق ها از سر گرفته می شود، دو کشور از هم اکنون باید برای روابط نزدیک تر در این زمینه آماده باشند.

ایواشف گفت: اکنون اراده سران روسیه توسعه همه جانبه روابط با ایران به عنوان همسایه مهم و بازیگر قدرتمند منطقه ای می باشد و دولتمردان ایرانی نیز چنین رویکرد متقابلی را دارند که پایه و اساس مشارکت راهبردی دو کشور را به وجود آورده است.

وی همچنین اظهار کرد: توطئه های غرب علیه کشورهای منطقه و زیاده خواهی های ناتو که شرایط را برای اعمال سلطه بر کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی اروپا فراهم می کند، تهدیدی مشترک برای ایران و روسیه است.

وی افزود: مسائل مربوط به فعالیت های گروه های تروریستی خطرناک مورد حمایت آشکار و پنهان غرب و آمریکا، چالشی یکسان برای روسیه و ایران است و دو کشور این مسائل را در رایزنی های منظم مقام های ارشد بررسی و راهکارها و گزینه های ممکن را در این زمینه جست وجو می کنند.

ایواشف در این باره تاکید کرد: اکنون سوریه مهم ترین کانون فعالیت های تروریستی در منطقه و جهان است و کشورهای غربی نیز نقش مستقیم در ایجاد چنین وضعیت خطرناکی دارند که با حمایت از تروریست ها، زمینه شکل گیری گروه خطرناک داعش با دامنه فعالیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را فراهم کردند.

وی ادامه داد: آنها بگونه ای کوته بینانه رفتار کردند که با وجود هشدارهای مکرر کارشناسان بویژه روسیه، پشتیبانی های تسلیحاتی و مالی از گروه های تروریستی را ادامه دادند و وضعیت کنونی نیز پیامد همین اقدام ها است.

کارشناس امور ژئوپلیتیکی روسیه در پایان با بیان اینکه بهبود وضعیت خاورمیانه نیاز به تلاش بسیار گسترده منطقه ای و بین المللی دارد، اظهار کرد: مسکو و تهران منافع خود را در تامین امنیت و بازگشت ثبات به کشورهای خاورمیانه ای می بینند و به همین دلیل در رایزنی های مداوم مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم را در مرکز توجه قرار داده اند و در آینده نیز همکاری ها در این حوزه ها را با اولویت ادامه می دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 18مرداد 95 ، کد مطلب: 207027:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین