پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۹۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
منابع آگاه گزارش داده اند که نماینده داعش در دیدار با نماینده نیروهای دموکراتیک سوریه پیشنهاد کرده است که داعش شهر رقه را واگذار کند، اما اجازه پیدا کند که به سمت دمشق برود.

شعار سال: نیروهای دموکراتیک سوریه روز گذشته توانستند پیشروی های قابل توجهی در غرب، شرق و شمال رقه داشته باشند و مناطق تازه ای را در اختیار بگیرند.

همزمان، گزارش ها می گویند یک هیات قبایلی به نمایندگی از گروه تروریستی داعش در حال مذاکره با حزب اتحاد دموکراتیک کردی در تل ابیض است تا در ازای واگذار کردن شهر، تروریست های داعش اجازه خروج امن از شهر را پیدا کنند.

فعالان حاضر در رقه می گویند: «یک هیئت از یک شورای قبایلی مرتبط با داعش، روز جمعه شهر رقه را به سمت عین عیسی ترک کرد تا با نیروهای دموکراتیک سوریه گفتگو کنند».

ابومحمد الرقوی، فعال گروه «رقه در سکوت سلاخی می شود» گفت: «درباره مذاکراتی که در روستای تل ابیض میان هیئت مرتبط با داعش و نیروهای دموکراتیک کردی برای امکان توقف حمله به رقه برگزار شده است، اطلاعاتی دریافت کرده ایم».

او تایید کرد که هیئت قبایلی پیشنهاد کرد است در ازای واگذاری شهر به نیروهای دموکراتیک سوریه، تروریست های داعش بتوانند از شهر خارج شده و به حومه دمشق و دیر الزور بروند.

این اظهارات پس از آن مطرح شدند که روز گذشته نیروهای دولتی سوریه توانستند مرز عراق و سوریه را زیر کنترل بگیرند.

روز گذشته هم فرمانده نیروهای روسی مستقر در سوریه در نشستی در مسکو اعلام کرد تروریست های داعشی بدون جنگ با ائتلاف آمریکایی و حزب اتحاد نیروهای دموکراتیک، مناطق مسکونی زیر اشغال خود در سوریه را به آنها واگذار می کند.

اسپوتنیک به نقل از ژنرال سرگئی سورویکین نوشت: «ائتلاف آمریکایی و متحدانش به جای نابودی تروریست ها که مسئول کشتار هزاران شهروند بی گناه سوری هستند، در زد وبند با سرکردگان داعش، مناطق تحت اشغال آنها را می گیرند و سپس تروریست ها عازم مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه می شوند».

فرمانده نیروهای روسیه گفت: از این اقدامات ائتلاف آمریکایی چنین برداشت می شود که آنها تحت پوشش مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه از داعش برای مقابله با ارتش سوریه استفاده می کنند.

با کنار هم گذاشتن این اظهارات، به نظر می رسد استراتژی تازه آمریکایی ها بر درگیر کردن نیروهای داعش و ارتش سوریه متمرکز شده است تا به این ترتیب موضع ارتش سوریه در مقابله با دیگر گروه های تروریستی که برخی از آنها مورد حمایت آمریکا هستند تضعیف شود و به این ترتیب بحران سوریه که ایران و روسیه را هم درگیر خود کرده است، طولانی تر شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی روزنو، تاریخ انتشار: 21خرداد 1396، کدخبر: ۳۶۱۳۵۹، www.roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
واقعا دوست دارم بدونم که سوریه بعد از این جنگ ف چطور به آرامش داخلی و کاهش خشونت های تجربه شده می رسد؟
ناشناس
Germany
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
داعش هم مثل همه گروه های دیگر تروریستی تا یک زمانی میتواند بر این مناطق حکومت کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین