پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز نخست اصلاح وضع شبکه موجود و فاز دوم مربوط به راه‌اندازی یک سیستم جدید و نو خواهد بود.

شعار سال:

ابوالحسن فیروزآبادی امروز سه‌شنبه در مراسم «امضای تفاهمنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ICT» که میان وزارتخانه‌های کار و ارتباطات منعقد شد، با اشاره به نقش مرکز ملی فضای مجازی برای تسهیل‌گری در توسعه بخش ICT کشور، گفت: در جهت نهضت تولید محتوا مقرر شد توسعه اشتغال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که نیازمند حداقل سرمایه است، انجام شود تا بهترین نتیجه را برای توسعه اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات در کشور با توجه به رویکرد مرکز ملی فضای مجازی در اولویت قرار دارد، گفت: در این راستا فاز نخست توسعه اشتغال پایدار را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از استان کردستان آغاز کردیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تعداد بیکاران این استان، مزیت نیروی انسانی و نیز نزدیکی این استان به بازار کشور عراق به عنوان دلایل انتخاب کردستان برای اجرای فاز نخست این پروژه تأکید کرد: پس از این استان، سایر استان‌ها را نیز به تدریج در برنامه خواهیم داشت.

گزارش آخرین وضعیت شبکه ملی به شورا ارائه می‌شود

فیروزآبادی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: در این زمینه جلساتی به صورت مستمر میان وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده و قرار است در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، گزارشی از پیشرفت این پروژه ارائه شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار است اصول و ضوابط اجرای شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به بحث گذاشته شود. پس از آن سایر ضوابط و اجرای کار ظرف یک سال آینده انجام خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به مهر تاکید کرد: وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در زمینه شبکه ملی اطلاعات کاملاً هماهنگ هستند و در جلسات هماهنگی برای این طرح، نماینده مرکز ملی فضای مجازی نیز حضور دارد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات را قرار است در دو فاز جلو ببریم، ادامه داد: در هفته دولت بخشی از فاز نخست این شبکه که اصلاح وضع موجود است، رونمایی می‌شود. این فاز در سه محور مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات مربوط به راه‌اندازی یک شبکه و سیستم نو در کشور است که پس از فاز نخست، به تدریج انجام خواهد شد.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی باید به سمت شبکه ملی برود

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد موضوع تولید محتوا در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های موبایلی تاکید کرد: تولید محتوای بومی یکی از ارکان اصلی شبکه ملی اطلاعات است و متأسفانه هم‌اکنون شاهد هستیم که محتوایی که بر روی شبکه‌ پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، خارج از شبکه ملی اطلاعات در حرکت است که این موضوع باید اصلاح شود.

فیروزآبادی ادامه داد: در کنار این موضوع، توسعه خدمات را نیز باید در دستور کار قرار دهیم چرا که هم‌اکنون در بخش تجارت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تولید محتوای بومی و موتور جستجوی بومی ضعیف هستیم. ما معتقدیم که نیروهای بااستعدادی در استان‌های مختلف مناطق محتروم حضور دارند که می‌توانند امکان تولید محتوای بومی را برای کشور فراهم کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 مرداد 95 ، کد مطلب:3736239 : www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین