پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۰
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه اینترنت کاربران به یک‌سوم تقلیل می‌یابد، گفت: با استقرار شبکه ملی اطلاعات قیمت اینترنت بین‌المللی ۴۲ درصد‌ و شبکه داخلی ۸۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

شعار سال:محمدجواد آذری‌جهرمی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه دولت الکترونیک خراسان رضوی که در اتاق جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: گزارش پیشرفت شبکه ملی اطلاعات با راه‌اندازی مراکز NIX که نخستین آن در تهران و 3 مرکز دیگر آن در تبریز، شیراز و مشهد افتتاح شده‌اند تعرفه اینترنت کاربران به یک‌سوم تقلیل می‌یابد.

وی افزود: در مدت پیگیری این برنامه 3 اپراتور دسترسی و 2 اپراتور محتوا به صورت داوطلب این شبکه را مستقر کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس‌های بومی از 2 جنبه کیفیت و قیمت نسبت به سرویس‌های بین‌المللی متمایز هستند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: با استقرار شبکه ملی اطلاعات قیمت اینترنت بین‌المللی 42 درصد‌ و شبکه داخلی 84 درصد کاهش پیدا می‌کند.

آذری‌جهرمی با اشاره به اعتبار اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: مجموعاً 600 میلیارد تومان از 1800 میلیارد تومان درآمد شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت به اجرای شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده شده ‌که امیدواریم از طریق درآمد ترانزیت ارزی جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از استقرار شبکه ملی اطلاعات تولیدکنندگان اپلیکیشن داخلی برای رجیستر نرم‌افزارهای خود در اینترنت باید پول پرداخت می‌کردند اما امروز نه تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنند بلکه می‌توانند درآمد نیز داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست‌های تمرکز زدایی در وزارت ارتباطات بیان کرد: در راستای بهبود کیفیت به جای تمرکز ترافیک در تهران مراکز NIX را علاوه بر تهران در 3 مرکز استان دیگر یعنی مشهد، تبریز و شیراز نیز مستقر کرده‌ایم.

آذری‌جهرمی افزود: برای اجرایی کردن این ظرفیت از سال 92 تاکنون 900 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است، ظرفیت شبکه انتقال از 380 گیگابایت به 1539 گیگابایت رسیده است. اتصال شبکه IP خراسان رضوی از 43 گیگابات به 430 گیگابایت افزایش پیدا کرده و پهنای باند از 3 گیگابایت به 12 گیگابایت رسیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ظرفیت خوبی برای انتقال 20 گیگابایت اینترنت از مرز تایباد خراسان رضوی به افغانستان به وجود آمده و نقاط دسترسی استان از 3 نقطه به 6 نقطه افزایش پیدا کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 24 تير 1395، کد مطلب: 1129910:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین