پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت ۵۴ شبکه اجتماعی مجازی توسط دانشجویان و متخصصان داخلی خبر داد.

شعارسال: سید مرتضی موسویان افزود: راه‌اندازی این تعداد شبکه نشان از توانایی و استعداد دانشجویان جوان و متخصصان ایرانی برای ورود به میدان تولید اپلیکیشن‌های تحت وب است. به جرأت می‌توان ادعا کرد که ظرفیت و عملکرد اپلیکیشن‌های داخلی نه تنها کمتر از نمونه‌های خارجی آن نیست بلکه به مراتب بهتر و تواناتر است.

وی گفت: اکثر سازندگان اپلیکیشن‌های داخلی را دانشجویان جوان تشکیل می‌دهند که حتی بدون اعتماد و امید به برگشت سرمایه اولیه خویش، تنها به سبب انگیزه بالا و میل به کارآفرینی و نوآوری وارد عرصه تولید اپلیکیشن اجتماعی مجازی شده اند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: موضوع تغییر رویکرد و کاربری از شبکه اجتماعی تلگرام به شبکه‌های داخلی باعث شده که سوالات و نگرانی‌هایی برای کاربران این شبکه ایجاد شود. در پاسخ این سوالات و نگرانی‌ها باید گفت که هر کشوری بخصوص کشورهای توسعه یافته برای حفظ فرهنگ، روابط اجتماعی، اقتصاد و حتی امنیت خویش درتعریف و ساخت اپلیکیشن اجتماعی مجازی پیشگام بوده و هستند. به عنوان نمونه در شبکه‌های اجتماعی آلمان، فرانسه و حتی مالزی، افراد نمی‌توانند به صورت ناشناس پیام‌گذاری کنند اما تلگرام بستر مناسبی برای ورود و فعالیت افراد و گروه‌های ناشناس است.

موسویان گفت: فعالیت گروه‌ها و افراد ناشناس در تلگرام آنچنان زیاد شده که نخست وزیر انگلیس، خانم ترزا می از آن به عنوان بستری مناسب بر فعالیت‌های تروریستی یاد کرده است. تلگرام نه تنها به فرهنگ و قوانین دیگر کشورها توجهی ندارد بلکه از قوانین کشور خود یعنی روسیه هم تمکین نمی‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کشورهای صاحب شبکه‌های اجتماعی داخلی معتقدند که وجود این شبکه‌ها به شفافیت مناسبات انسانی ختم می شود. شفافیت عامل ایجاد عدالت اجتماعی و عدالت ضامن ثبات و امنیت ملی یک کشور می‌شود. با این تعریف و با توجه به داشتن ظرفیت‌های داخلی چرا کشور ما از اپلیکیشن داخلی بهره مند نباشد؟ معقول نیست که فرد ایرانی کاربر یک اپلیکشین خارجی باشد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به امنیت بالای اپلیکیشن‌های اجتماعی داخلی گفت: با فرهنگ سازی در مورد چالش‌های امنیتی تلگرام، شاهد تغییر رویکرد ایرانیان به سمت شبکه های اجتماعی داخلی از جمله سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون هستیم. این انتخاب درست کاربران، باعث شکستن انحصار مجازی شبکه تلگرام شده است.

این استاد دانشگاه در پایان به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان را به ورود در ساخت اپلیکیشن‌های داخلی با موضوعات مختلف تشویق و توصیه می کنم. ساخت اپلیکیشن محدود به فارغ التحصیلان فنی و ریاضی و کامپیوتر نمی شود همانگونه که خود آقای زاکربرگ صاحب فیسبوک در رشته زبانشناسی تحصیل کرده است. بنابراین دانشجویان نه تنها می توانند به عنوان یک گروه مرجع ذائقه و رویکرد جامعه را به سمت استفاده از اپلیکیشن های داخلی سوق دهند بلکه می توانند به عنوان تولیدکننده و کارآفرین دراین حوزه ورود کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ایتنا، تاریخ انتشار: 27فروردین1397، کدخبر: 52504: www.itna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین