پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌های خارجی و در وهله اول تلگرام در صورت عدم پذیرش قوانین کشورمان بسته می شوند.
شعارسال: یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون ولایی با بیان اینکه تلگرام از اوایل اردیبهشت ماه بسته می‌شود، گفت: اگر پیام‌رسان‌های خارجی همچون اینستاگرام و واتس آپ نیز قوانین کشورمان را نپذیرند به مرور بسته خواهند شد؛ کما اینکه حدود چهار پیام‌رسان خارجی با پذیرش قوانین ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

ابوالفضل ابوترابی در توضیح جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در دنیا، فضای مجازی براساس قوانین کشورها اداره می‌شود و حتما باید مجوز بگیرند. بسیاری از کشورها همچون کره جنوبی، مالزی، روسیه، انگلیس و فرانسه با فضای مجازی مخرب برخورد کرده‌اند.

وی با اشاره به احضار مدیر فیس بوک به کنگره آمریکا گفت: دنیا اجازه نمی دهد که فضای مجازی یله و رها باشد. ما نیز طبق تجربه دنیا بر این موضوع تاکید داریم که باید فضای مجازی در کشورمان حساب شده با مجوز و تحت قوانین جمهوری اسلامی باشد.

ابوترابی تاکید کرد: براین اساس اگر پیام رسان‌های داخلی و خارجی حاضر به رعایت قوانین ایران باشند، می توانند فعالیت داشته باشند بر همین اساس حدود چهار پیام رسان خارجی برای فعالیت منطبق با قوانین کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: بارها به تلگرام پیشنهاد دادیم که فعالیتش را ذیل قوانین ایران ادامه دهد ولی تلگرام این موضوع را نپذیرفت. اگر در ادامه راه، تلگرام یا بقیه پیام رسانهای خارجی حاضر به پایبیندی به قوانین ما باشند می توانند فعالیتشان را ادامه دهند.

ابوترابی اضافه کرد: بر این اساس طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌های خارجی و در وهله اول تلگرام در صورت عدم پذیرش قوانین کشورمان بسته می شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این که بنایی بر فیلتر وجود ندارد، اظهار کرد: ما نمی خواهیم پیام رسانی را فیلتر کنیم بلکه شرطمان رعایت قوانین کشورمان است. به همین دلیل برنامه زمان بندی وجود دارد تا بعد از تلگرام سایر پیام رسانها همچون اینستاگرام و واتس آپ در صورت عدم پایبندی به قوانین ایران به مرور زمان بسته شوند.

ابوترابی در عین حال با اشاره به افزایش ظرفیت پیام رسانهای داخلی گفت: از دی ماه تاکنون ظرفیت پیام رسانهای داخلی ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده. پنج پیام رسان داخلی یعنی گپ، بله، ایتا، سروش و ویسپی از جمله پیام رسانهای داخلی هستند که با بیشترین ظرفیت در اختیار مردم بوده و می توانند تا مرز ۸۵ میلیون نفر را پوشش دهند. قطعا در آینده نه چندان دور کیفیت آنها با کیفیت پیام رسانهای خارجی همسان می شود.

به گفته وی این پیام رسان‌ها زیر نظر بانک مرکزی، صداوسیما و بخش خصوصی است.

ابوترابی درباره فعالیت نسخه‌های تلگرام داخلی گفت: موبوگرام و تلگرام طلایی که تحت لیسانس تلگرام فعالیت می کنند فعلا در فاز بسته شدن قرار ندارند چون آنها داخلی تر بوده و بک‌آپ داخلی دارند. به همین دلیل تصمیمی برای بسته شدن آنها وجود ندارد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: توصیه ما به مردم آن است که از همین الان پیام رسان داخلی مورد نظرشان را انتخاب و نصب کنند و اعضای کانال‌های تلگرامی‌ شان را برای حضور در پیام رسانهای داخلی تشویق کنند. چون برنامه ریزی برای کوچ از پیام رسان خارجی به داخلی وجود دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصرایران، تاریخ انتشار: 28فروردین 1397، کدخبر: ۶۰۴۳۴۵ ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این انحصار داشتن فضای مجازی تو هیچ کشوری وجود نداره و همیشه هم باعث ترویج شایعات و تب های بازار میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین