پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور گفت: فاجعه منا ناتوانی عربستان را در برگزاری مناسک حج با قدمت بیش از هزار و 400 سال نشان داد، وقوع این حادثه ننگی برای آل سعود است.

شعارسال: حجت الاسلام نقدی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) افزود: عربستان از محل فروش نفت درآمد بالایی دارد و در آیین حج امکانات لازم را به خدمت گرفته است اما نتوانست در فاجعه منا حرکت عادی و آرام حاجیان را به درستی کنترل کند.

وی اضافه کرد: این کشور با وجود امکانات الکترونیکی پیشرفته و وجود بیش از شش هزار دوربین مدار بسته در مسیرهای حرکت حجاج در حالی که همه ماموران سعودی بی سیم در دست داشتند و بالگردها از فاصله نزدیک زایران را کنترل می کردند نتوانست حرکت حجاج را نظم دهد و در این شرایط فاجعه منا رخ داد و در اثر ازدحام جمعیت هزاران تن جان باختند.

حجت الاسلام نقدی اظهار کرد: ایران در آیین حج، منظم ترین برنامه را دارد و هر سال با عزت و افتخار حجاج را به کنگره جهانی حج اعزام می کند.

وی در ادامه بیان کرد: حرکت عظیم اربعین عبرتی برای جهانیان است که میلیون ها نفر مسیری را طی می کنند بدون آنکه کوچکترین آسیبی متوجه کسی باشد.

وی اظهار کرد: فریضه حج در دین مبین اسلام جایگاه بسیار والایی دارد و آثار جمعی و فرد آن بسیار بالاست.

وی با بیان روایتی درباره اهمیت فریضه حج گفت: حج، آزاد شدن از تمام گرفتاری ها و کوچ کردن به سوی خداست و این فریضه یک عبادت فردی نیست، بلکه اثر آن باید به اجتماع نیز منتقل شود.

وی بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان تاکید کرد و افزود: حاجیان از ملت های مختلف مسلمان باید در مراسم حج با هم متحد شوند و اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشانند.

مسئول نهاد نمایندگی بعثه رهبری در غرب کشور افزود: در دین مبین اسلام سفر حج واجب و ارکان دین است و اگر کسی استطاعت نداشته باشد باید امام مسلمانان عده ای را به این سفر اعزام کند.

سال گذشته همزمان با عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات در اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی فاجعه ای دلخراش و دردناک رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج شد.

اول تا هفتم ذیقعده هفته گرامیداشت فریضه حج نام گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22مرداد1395، کدخبر: 82185441: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین