پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۱۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری مهارت دیده در هشت ماهه امسال، گفت: هزینه گذراندن دوره‌های مهارتی رایگان است و از مقرری بیمه بیکاری کارگر کم نمی‌شود.

شعار سال:مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری مهارت دیده در هشت ماهه امسال، گفت: هزینه گذراندن دوره‌های مهارتی رایگان است و از مقرری بیمه بیکاری کارگر کم نمی‌شود.

کریم یاوری اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۵ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نیز ۱۹ هزار و ۹۱۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری برای بازآموزی و گذراندن دوره‌های مهارتی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف است آموزش مهارتهای مورد نیاز بازار کار و باز آموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کند.

رایگان بودن هزینه آموزش‌های مهارتی

به گفته یاوری، کارگران بیکار شده از روزی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند برای یادگیری مهارت به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند ولی برای هزینه دوره‌های مهارتی از مقرری بیمه بیکاری آنها کم نمی‌شود بلکه برای اینکه مهارتی فرا بگیرند با هزینه صندوق بیمه بیکاری هزینه آموزش آنها پرداخت می‌شود و دوره‌های بازآموزی و ارتقای مهارت آموزی را به طور رایگان در سازمان فنی و حرفه‌ای طی می کنند.

پرداخت مقرری بیمه از روز اول بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره نحوه پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده نیز توضیح داد: مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری برای همه کارگران قابل پرداخت است و کارگران باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری به ادارات کار مراجعه و ضمن اعلام بیکاری، آمادگی خود را برای اشتغال به کار مجدد اعلام کنند.

وی در پایان بر ضرورت حفظ اشتغال و صیانت از نیروهای کار در بنگاهها تاکید کرد و گفت: در شرایط حاضر باید از ریزش نیروهای کار و بروز مشکلات بیشتر برای بنگاههای اقتصادی جلوگیری شود و کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی نیز با توجه به اهمیت برخورداری از مزایای بیمه، نسبت به بیمه کارگران خود اقدام کنند.

بر اساس آمارها تا پایان شهریور ماه ۲۶۳ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند که این میزان نسبت به مهر ماه امسال با کاهش حدود سه درصدی مواجه بوده و به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:28آذر1398،کد خبر:98092921661،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
باید کار آفرینی کرد و گر نه ریزش این حجم نیروی کار در بازار کار باز هم فاجعه به بار می آورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین