پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
وزیر راه و شهرسازی از حضور سه گروه مالی، حقوقی و فنی بوئینگ آمریکا در ایران خبر داد و با اشاره به اینکه زمان صدور مجوز اوفک مشخص نیست، گفت: در صورت صدور مجوز اوفک در ماه جاری یا اوایل شهریور ورود اولین سری ایرباس ها آبان‌ماه انجام می‌شود.
شعارسال: عباس آخوندی درباره خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ اظهار کرد: هم‌اکنون نمایندگان بوئینگ شامل سه گروه مالی، حقوقی و فنی در تهران بوده و در حال مذاکره هستند. او در عین حال تصریح کرد: درباره ایرباس هم تمام مذاکرات فنی، قراردادی و مالی به اتمام رسیده و منتظر مجوز اوفک هستم که در این صورت کارها جمع می‌شود. همه چیز به این مجوز برمی‌گردد، سیاسیون می‌گویند مجوز اوفک ایرباس و بوئینگ به همدیگر ارتباط دارد. وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: بعد از مجوز اوفک می‌توانیم درباره زمانبندی‌ها و مسائل مختلف حرفهای دقیق‌تری بزنیم. آخوندی در عین حال یادآور شد: کارهای مذاکرات قراردادی ایرباس تمام شده و بخش اعظم مشخصات فنی به پایان رسیده است، فقط زمان صدور مجوز اوفک مشخص نیست. بنابراین اگر بتوانیم مجوز اوفک را دریافت کنیم ورود اولین سری ایرباس در آبان‌ متصور است. مشکل تراشی «OFAC» موضوعی است که پیش از این هم سفیر سابق فرانسه در تهران به آن اشاره کرده بود. فرانسوا نیکولو هفته گذشته عنوان کرده بود: فروش بوئینگ و ایرباس منوط به صدور مجوز اداره کنترل دارایی‌های خارجی OFAC است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه آرمان، صفحه 8، تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395، شماره: 3110 .

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین