پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
سال گذشته جمشید مشایخی شب یلدا را برای همه مردم ایران شبی دور از دغدغه‌های روزمره آرزو کرد و از خداوند خواستار عمری طولانی برای همه شد.

شعار سال:سال گذشته جمشید مشایخی  شب یلدا را برای همه مردم ایران شبی دور از دغدغه‌های روزمره آرزو کرد و از خداوند خواستار عمری طولانی برای همه شد.

جمشید مشایخی بازیگر فقید سینما، تلویزیون و تئاتر سال گذشته اظهار داشت: یلدا به عنوان بزرگ‌ترین شب سال در آیین ایرانیان شبی است که نزدیکان و اقوام و خانواده‌ها به بهانه آن دور هم جمع می‌شوند. این سنت قدیمی خاطرات بسیاری را در اذهان ما ایرانی‌ها شکل داده و من خاطرات بسیاری را از دوران کودکی در این شب بلند به یاد دارم.

مشایخی خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته این شب را با عزیزانمان می‌گذراندیم و در آن به صرف خوراکی‌هایی مثل هندوانه، آجیل و... مشغول می‌شدیم که هر کدام در فرهنگ ایرانی مصرفشان در این شب معنایی خاص دارد و نیز تفالی بر دیوان حضرت حافظ می‌زدیم و همه آرزوی عمری طولانی مثل شب یلدا برای هم داشتند. این رسم زیبا از گذشته تا امروز شاید با توجه به تغییر مناسبات زندگی، شکل و شمایلش تغییر کند اما مهم است که ما همچنان به آیین باستانی‌مان اهمیت بدهیم و آن را حفظ کنیم.

این بازیگر فقید افزود: به یاد دارم که در زمان گذشته در این شب رادیو برنامه‌های مفرح و خوبی داشت و خواننده‌های بزرگی شب یلدا در رادیو برنامه داشتند و همه برای اینکه این شب به بهترین شکل برای مردم سپری شود تلاش می‌کردند. مردم دنیا ما را با آیین، سنت‌ها و مراسم فرهنگی‌مان می‌شناسند و این آیین پسندیده باید به گونه‌ای به نسل جوان انتقال یابد که این نسل نیز آن را حفظ کرده و از بین نرود.

بازیگر فیلم سینمایی «کمال‌الملک» در ادامه اظهار داشت: برای همه مردم کشورم آرزو می‌کنم که این شب را به دور از دغدغه‌های روزمره با خوشی سپری کنند و عمرشان مثل شب یلدا بلند و طولانی باشد.

مشایخی سخنان خود را با بیتی از حافظ که تقدیم به مردم ایران کرد، به پایان رساند و گفت: عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید / ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:1دی1398،کد خبر: 939431،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین