پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۵۱۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
نوسان‌گیران در تلاشند در آخرین روزهایی که بازار تحت تاثیر تقاضای تجاری آخر سال میلادی قرار دارد، نرخ ارز را تا جای ممکن افزایش دهند.

شعارسال: نوسان‌گیران در تلاشند در آخرین روزهایی که بازار تحت تاثیر تقاضای تجاری آخر سال میلادی قرار دارد، نرخ ارز را تا جای ممکن افزایش دهند.
 
به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار پس از عبور از یک دوره پرنوسان که تا ۱۴ هزار تومان هم رسید در چند روز اخیر نوسانات محدود را پشت سر می‌گذارد. در این شرایط آینده دلار از سوی نوسان‌گیران چطور پیش‌بینی می‌شود؟
 
در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: نرخ دلار ساعت ۱۶ یکشنبه به ۱۳ هزار و ۱۸۰ تومان رسید. دلار که در ابتدای معاملات تا سطح ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرده بود، در ادامه عقب‌نشینی و به رشد ۲/ ۰ درصدی بسنده کرد. از این رو برخی از فعالان چنین نرخی را به‌عنوان سطح مقاومتی دلار شناختند. کارشناسان یکی از عوامل افزایشی در بازار ارز را افزایش فعالیت نوسان‌گیران می‌دانند.نوسان‌گیران در تلاشند در آخرین روزهایی که بازار تحت تاثیر تقاضای تجاری آخر سال میلادی قرار دارد، نرخ ارز را تا جای ممکن افزایش دهند. به این ترتیب چنین افرادی خواهند توانست ارز خود را در قیمت‌های بالاتر به فروش برسانند. تداوم جوسازی‌ها پیرامون FATF هم در التهاب این روزهای بازار ارز موثر بوده است.
 
مخالفت سکه با دلار

هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز گذشته به قیمت ۴ میلیون و ۵۴۰هزار تومان معامله شد. یکشنبه سکه‌بازان به رشد نرخ ارز توجه چندانی نشان ندادند و قیمت این فلز گرانبها با افت ۱۰ تومانی (معادل ۲/ ۰ درصد) مواجه شد. البته پیشرفت در روند توافق تجاری آمریکا و چین منجر به کاهش قیمت اونس طلای جهانی در آخرین معاملات این بازار شد. با وجود این، در آخرین نظرسنجی کیتکو ۵۳درصد تحلیلگران صعود، ۴۱درصد خنثی بودن و تنها ۶درصد نزول بهای اونس را برای هفته کریسمسی پیش‌رو پیش‌بینی کردند. برخی کارشناسان عنوان می‌کنند در روزهای پایانی سال میلادی عده‌ای به فروش سهام خود می‌پردازند که این مساله می‌تواند از قیمت طلا حمایت هر چند اندکی به عمل آورد.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری  تجارت نیوز   ،تاریخ انتشار:  2  دی   1398،کدخبر:  418387 ،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
چرا باید اقصاد کشور و زندگی ما به یه افزایش کاهش قیمت دلار وابسته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین