پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای بار دیگر تأکید کرد کشورش تلاش‌ها برای انتقال رئیس‌جمهور سوریه به بیرون از قدرت را انجام خواهد داد.

شعار سال: بوریس جانسون، وزیر خارجه کشور انگلیس، در بیانیه ای بامداد شنبه تصریح کرد که کشورش تمامی تلاشها برای انتقال بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به خارج از قدرت را انجام خواهد داد.

این بیانیه که روی وب سایت رسمی دولت انگلیس قرار گرفته، از اوضاع حلب ابراز نگرانی کرده، اما دولت بشار اسد را مقصر ایجاد این بحران معرفی می کند.

«جانسون» در بخش دیگر این بیانیه، خواستار ضمانت دسترسی های بشردوستانه به شهر حلب شده است.

شهر حلب از یک سال بعد از آغاز ناآرامی های سوریه بین نیروهای ارتش سوریه و معارضان مسلح این کشور تقسیم شده است. نیروهای ارتش و گروه های متحد آنها در حال انجام عملیاتی برای پاکسازی این شهر از تروریست ها هستند.

ارتش سوریه از تاریخ 27 تیر با پیشروی به سمت مناطقِ تحتِ تسلطِ معارضان در شرق حلب، تروریستها را محاصره کرده است.

دولت دمشق از چندی پیش با کمک روسیه عملیاتی را به منظور امداد رسانی به ساکنان شهر حلب در شمال غرب این کشور آغاز کرده‌ است.

جانسون در بیانیه جدید می نویسد: «اخیراً اوضاع حلب، بعد از چندین هفته محاصره توسط رژیم، وخیم تر شده است و افزایش قابل ملاحظه ای در حملات هوایی و حمله به مراکز پزشکی وجود داشته است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در نهایت، راه حل در تضمین کردن راه حل سیاسی بر اساس انتقال رژیم اسد به خارج از قدرت نهفته است. انگلیس، تمام تلاشها برای حمایت از این را انجام خواهد داد.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950523000019: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین