پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
سپیده قلیان در توییتی از حقوقدانان خواست تا شکایت وی را از خبرنگار، سردبیر برنامه ۲۰:۳۰ و رئیس صدا و سیما در مجامع بین‌المللی به جریان بیندازند.
شعارسال: خبرنگار صداوسیما، مشارکت در بازجویی یک فعال اجتماعی را تکذیب کرد.

به گزارش عصرایران، آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار برنامه‌ ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما، به خبر شکایت سپیده قلیان از خود به دلیل "حضور و مشارکت در جریان بازجویی" واکنش نشان داد و این موضوع را رد کرد.

واکنش خبرنگار سیما به شکایت سپیده قلیان:

بنا به این گزارش، سپیده قلیان فعال مدنی که در جریان اعتراضات سال گذشته کارگران هفت تپه بازداشت و در مستند "طراحی سوخته" اعترافاتی از وی در برنامه ۲۰:۳۰ سیما پخش شده بود، پنج شنبه 4 دی ماه در حساب توییتر خود رشته توییتی منتشر کرد و نوشت: «در مراحل تولید طراحی سوخته، شخص خانوم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها شکنجه‌ی جسمی و روحی، متنی را از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد.»

پخش اعترافات سپیده قلیان در بخش خبری ۲۰:۳۰ سیما. این فیلم توسط آمنه سادات ذبیح پور (خبرنگار صداوسیما) تهیه شده بود.
 

واکنش خبرنگار سیما به شکایت سپیده قلیان:

سپیده قلیان در ادامه از حقوقدانان، از جمله شادی صدر خواست تا شکایت وی را از این خبرنگار، سردبیر برنامه ۲۰:۳۰ و رئیس صدا و سیما در مجامع بین‌المللی به جریان بیندازند.

بی بی سی فارسی خبر داد که پس از انتشار این رشته توییت حساب سپیده قلیان از دسترس خارج شده است.

در پیوند با این رویداد، روز شنبه 6 دی 1398، آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار صدا و سیما در واکنش به خبر شکایت سپیده قلیان از خود در پست اینستاگرام‌اش دلنوشته ای را خطاب به سپیده قلیان منتشر کرد و ضمن تکذیب دیدار رو در رو با وی تاکید کرد که تنها بازجوی قلیان را در تهران دیده است: «بازجویت به تهران آمد. او را دیدم خانمی باوقار ، نجیب وآرام... از تو واقعیت ها را گفت».

سپیده قلیان
 


واکنش خبرنگار سیما به شکایت سپیده قلیان:

ذبیح‌پور در پایان نوشت: «تو از من به حقوق بشر غربی شکایت کردی ، من اما از تو به خدا شکایت می برم.»

بنابه برخی گزارش ها پس از بازتاب این پست در شبکه های اجتماعی، صفحه عمومی این خبرنگار از دسترس خارج شد.

پست اینستاگرامی آمنه سادات ذبیح‌پور
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 8 دی 1398 ، کدخبر: 705911 ، www.asriran.com‏

 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
از کجا بدونیم کی راست میگه کی دروغ ...
ناشناس
France
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
خانم ذبيح پور گزارش هاى يكسويه تهيه ميكنه. نامبرده منو ياد آفاى تشكر خبرنگار صداوسيما در زمان اصلاحات ميندازه. آن موقع اصلاحات نفوذ داشت و تشكر بركنار شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین