پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
اسماعیلی در نشست خبری خود خبر بازداشت بازپرس دادسرای کارکنان دولت را تایید کرد.

شعارسال: اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری  خود  از دستگیری ۳ قاضی در پرونده طبری خبر داد و گفت: خبر بازداشت بازپرس دادسرای کارکنان دولت در ارتباط با پرونده طبری واخذ رشوه را تایید می کنیم و تاکنون در این ارتباط ۳ قاضی و چند نفر دیگر بازداشت شده‌اند و پرونده بعد از تحقیقات به دادگاه ارسال می شود.

تابستان امسال خبر دستگیری اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه منتشر شد و پس از مدتی کوتاه  سخنگوی دستگاه قضا خبر دستگیری وی را تایید کرد و از دستگیری  ۱۵ نفر  در این پرونده خبر داد.

ارتباطات ناثواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی از پرونده‌های قضایی  از جمله اتهامات و دلایل دستگیری طبری است.

جزئیات پرونده و تخلفات  اکبر طبری

پس از اعلام عناوین اتهامی طبری توسط اسماعیلی، ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا هم با اشاره به تخلفات رخ داده در قوه قضائیه گفت: در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم، رشوه‌هایی اخذ شده که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های ۶۰۰ متری گرفته تا ویلا‌های ۴۰۰۰ متری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آن‌ها ضبط شده است.

پس از مدتی از دستگیری طبری سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری دو قاضی در پرونده او خبر داد و گفت: یک نفر قاضی شاغل و یک نفر هم قاضی بازنشسته در پرونده طبری دستگیر شده‌اند و  و در آینده ممکن است به عدد متهمان اضافه شود.

سخنگوی دستگاه قضا ضمن اشاره به اینکه  ورود دستگاه قضا و اقدام به تشکیل پرونده اثبات کننده موضوعات پرونده است گفت: ما در برخورد با مفاسد به ویژه اگر مرتبط با درون دستگاه قضایی باشد کاملا جدی هستیم و بدون هیچ اغماضی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی موضوعات را رسیدگی می‌کنیم؛  هرگاه نتایج رسیدگی اقتضای اطلاع رسانی و شفافیت بیشتر داشته باشد، اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10دی1398  ، کدخبر: 7192113:  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین