پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
شاخص کل بورس تهران بیش از ۵۸۰۰ واحد دیگر رشد کرد و به میانه کانال ۳۷۵ هزار واحد رسید و بازدهی بورس از ابتدای سال جاری به ۱۱۰ درصد رسید.

شعار سال:شاخص کل بورس تهران بیش از ۵۸۰۰ واحد دیگر رشد کرد و به میانه کانال ۳۷۵ هزار واحد رسید و بازدهی بورس از ابتدای سال جاری به ۱۱۰ درصد رسید.


*** بازدهی شاخص بورس از ابتدای سال جاری به ۱۱۰ درصد رسید

شاخص کل بورس قله جدیدی را فتح کرد و در کانال ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل بورس تهران بیش از ۵۸۰۰ واحد دیگر رشد کرد و به میانه کانال ۳۷۵ هزار واحد رسید و بازدهی بورس از ابتدای سال جاری به ۱۱۰ درصد رسید.

با تبی که سهام در مسیر صعودی دارد شاید فعلاً منتظر باشیم تا همچنان رکوردهای تازه‌ای برای سهام ثبت شود.

با چنین هجمه‌ای از نقدینگی متصور بودن یک سقف برای سهام می‌تواند اشتباه باشد.

به بیان بهتر نمی‌توان نقطه پایان صعود بورس را مشخص کرد مگر این‌که عامل بیرونی مانند بازار ارز سیگنال منفی را به سهام ارسال کند که در چنین شرایطی نیز احتمال چرخش نقدینگی به سمت سهام غیرکالایی وجود دارد.


*** حباب واضح قیمت در بازار پایه

شاخص کل هم‌وزن امروز نیز پرشتاب صعود کرد. معامله‌گران سهام بازار پایه به نظر می‌رسد از کره دیگری آمده‌اند و به هیچ هشداری توجه ندارند.

تمامی داستان‌های خوش کنونی می‌تواند در آنی به یک روایت تلخ تبدیل شود. بر این اساس پس از این‌که بارها نسبت به حباب واضح قیمت در بازار پایه هشدار داده شد بار دیگر به معامله‌گران این بازار تذکر داده شود که با چشمانی باز سهم را بخرید.

در این‌جا خرید و فروش هیچ سهمی مورد شماتت نیست تنها تذکر نسبت به نبود توهم از ارزندگی سهام بازار پایه و نمادهای کوچک بازار است که مرزهای حباب را پشت سر گذاشته‌اند.


*** تصویب آیین‌نامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی

یکی از روایت‌هایی که در هفته گذشته مطرح شد سرنوشت سهام با سناریو افت نرخ دلار در بازار ارز بود.

در این‌جا روایت دیگری را نیز می‌توان مطرح کرد. بر این اساس در بازار عنوان می‌شود که پس از رشدهای اخیر عمده نمادهای بازار با تصویب آیین‌نامه تجدید ارزیابی و در صورت افت دلار به کانال ۱۲ هزار تومان فضا کاملاً برای داغ شدن سهام که پتانسیل چنین افزایش سرمایه‌ای را دارند داغ می‌شود.

بر این اساس معامله‌گران سهام از دو گروه بانکی و خودرویی به عنوان دو گروه که نمادهای بسیاری در انتظار افزایش سرمایه هستند نام می‌برند.

البته همان‌طور که بارها اشاره‌شده افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی اثر بنیادی مستقیم بر یک شرکت ندارد اما حافظه تاریخی بازار این افزایش سرمایه را جذاب نگه داشته است.


*** عملکرد پاییز زیر ذره‌بین بورس‌بازان

در هفته‌های آتی بر تعداد شرکت‌هایی که عملکرد پاییز را ارائه می‌دهند افزوده می‌شود.

عملکرد پاییز پس از یک رالی پرشتاب صعودی می‌تواند مسیر آتی سهام را بهتر مشخص کند.

در این شرایط به معامله‌گران توصیه می‌شود با نیم‌نگاهی به گزارش اجماع پیش‌بینی سودآوری تحلیلگران و همچنین نگاهی به صورت‌های مالی نیمه نخست و عملکرد آذر (مجموع عملکرد فروش پاییز) به پیشواز این گزارش‌ها بروند.

 اگر به هر طریقی و با هر وسیله‌ای سود قابل توجهی را از بازی در سهام کوچک‌تر و مشکوک به حباب کسب کرده‌اید در شرایط کنونی وقت آن رسیده است که به ریسک بالای موجود این نماد توجه داشته و در صورت لزوم پرتفو خود را خانه‌تکانی کنید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:9دی1398،کد خبر:153886،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین