پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
تعداد زیادی از هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری به خبر شهادت حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران واکنش نشان دادند.

شعار سال: حاج قاسم سلیمانی، سردار بزرگ اسلام و ایران در ساعات اولیه بامداد امروز در پی حمله نظامیان آمریکایی در نزدیکی بغداد به شهادت رسید. اتفاقی که یک ایران را در بهت و حیرت فرو برد. 

به دنبال این اتفاق و از همان ساعات اولیه صبح جمعه انتشار این خبر از منابع رسمی هنرمندان در صفحات شخصی‌شان درباره آن نوشتند. پست‌هایی که در همان ساعت اولیه از سوی اینستاگرام و از صفحاتی که تیک آبی و فالور بالا داشتند حذف شد اما بعضی از هنرمندان بار دیگر با تکرار پست‌هایشان به این کار این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.  بهاره رهنما، محمدرضا شریفی، رضا صادقی، لیلا اوتادی، رامبد جوان و احسان علیخانی تعدادی از هنرمندانی بودند که پست‌هایشان درباره شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اینستاگرام حذف شد. 

بخشی از این نوشته‌ها را در این گزارش بخوانید.

ابراهیم حاتمی‌کیا:

هوالمحبوب
بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.
راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.
یادش جاودانه باد.
سرباز کوچکش ابراهیم حاتمی‌کیا.

مجید مجیدی:

انا لله و انا الیه راجعون
شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
به‌راستی در این وانفسا زیبنده‌ترین لباسی که بر تن ایشان می‌توانست مزین شود و قامت بگیرد، لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پر برکت‌شان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی‌ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.
بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می‌شود که تاثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.

مسعود ده‌نمکی:

باید دید آمریکا چه چیزی را از دست داده که حاضر به انجام این ترور شده است؟ مطمئنا خون شهید سلیمانی پایمال نخواهد شد و پیش درآمد اتفاقات مهمی خواهد بود.
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است. دادن سر، نه عجب. داشتن سر، عجب است.

حامد عنقا:

انالله و انا الیه راجعون

حاج قاسم سلیمانی به راستی تبلور غیرت شیعه بود و دل هر ایرانی به ایستادگی و استقامت او قرص و محکم و مغرور. هیچ پایانی بر داستان پرشکوه و پرعشق وی جز شهادت نمی‌شد تصور کرد. نامش بر بلندای افتخارات سلسله‌ی بزرگمردان و جوانمردان جهان جاودانه خواهد درخشید و محشور است با اربابش حسین بن علی. خوشا به سعادت او هزار افسوس و تسلیت به ما. 

سرباز کوچکش حامد عنقا

مریلا زارعی:

زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی).

شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی‌ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.

رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد.

حبیب احمدزاده:

حاج قاسم به آرزویش رسید
مبادا ما سست شویم.

چون خبر شهادت مالک اشتر به امیر المؤمنین علیه السّلام رسید بسیار اندوهگین و افسرده خاطر شد گریست و بر منبر تشریف برده فرمود: «ما از خدا هستیم و به‌سوی او باز می‌گردیم و ستایش خداوندی را سزا است که پروردگار جهانیان است، بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو بشمار می‌آورم، زیرا مرگ او از سوگ‌های روزگار است، خدا مالک را رحمت فرماید که به عهد خود وفاء نمود، و مدّتش را به پایان رسانید، و پروردگارش را ملاقات کرد، با اینکه ما تعهّد نموده ایم که پس از مصیبت رسول خدا-  صلّی اللّه علیه و آله بر هر مصیبتی شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگترین مصیبت‌ها بود. 

خدا مالک را جزای خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهی عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگی سخت بود، آگاه باشید به خدا سوگند مرگ تو ای مالک، جهانی را ویران و جهانی را شاد می سازد یعنی اهل شام را خوشنود و عراق را خراب می گرداند، بر مردی مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاوری مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسی هست، آیا زنان از نزد طفلی بر می خیزند که مانند مالک شود". (دشمن زبون در منطقه به جرزنی پرداخته ، یک باخته تمام معنا که دیگر از ترور اشکار هم ابایی ندارد ، ترامپی که برای عوض کردن جو درونی امریکا در قضایای استیضاح دست به هرکاری می‌زند ... )

محمدحسین مهدویان

در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود

بهنوش بختیاری:

شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد... چه در خیابان چه در جبهه جنگ. حاج‌قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت.
 

رضا صادقی:

این چه شوری‌است که در دور قمر می‌بینم...همه آفاق پر از فتنه و شر می‌بینم...نامردی همیشه شرم‌آوره، ترور شرم‌آورتر. روحتون شاد مرد بزرگ، تسلیت

علیرضا شجاع‌نوری:

امروز هیچ‌کس خوشحال نیست جز خودش. پایان انتظارش.

آزیتا موگویی:

از سوی توییم و به سوی تو بازمی‌گردیم #قاسم_سلیمانی

امین زندگانی:

در بهت فرو می‌رویم از حماقت این همه احمق‌های بزرگ

لیلا اوتادی:

مرد سیاسی محبوب دل‌ها که پشت میز نبود و به‌جای حرف در میادین جنگ عمل می‌کرد. پروازت مبارک

نیوشا ضیغمی:

چقدر تنهاتر شدیم حاج قاسم. بزرگ‌مرد. شهادتت مبارک.

نفیسه روشن:

شخصیت نترس ایشان را دوست داشتم. یادم نمی‌ره زمان کابوس (داعش) چشم‌ها به قدرت سردار سلیمانی بود.

امیرمهدی ژوله

گرگ‌ها خوب بدانند که در ایل غریب... چون پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز

امیرحسین مدرس:

هر شب ستاره‌ای به زمین می‌کشند و باز... این آسمان غم‌زده غرق ستاره‌هاست

روح‌الله حجازی:

صبر بباید پدر پیر فلک را... تا دگر مادر گیتی چون تو فرزند بزاید

سیدمرتضی فاطمی:

در زمانه‌ای که بازار روی و ریا پر مشتری است، در روزگاری که همه کاندید و داوطلب میز و صندلی هستند، تو تنها «داوطلب گلوله» بودی. ما بغض داریم. ما هزاران بلبل خفته در گلو داریم. ما الهه‌های مهربانی، اسطوره‌های انتقام می‌شویم. خداحافظ قهرمان ایران، تو حیثیت مرگ را به بازی گرفتی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 13 دی 98، کد مطلب: 1338266: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین