پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شد گفت: مردم استان بوشهر ۱۰۰ درصد زکات خود را پرداخت کردند.

شعارسال: حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سردار سر افراز اسلام قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه با دشمنان بی رحم وگرگ صفت مبارزه کرد و انتقام خون این شهید را از عاملان آن می‌گیریم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر دشمن فکر می‌کند که با شهادت سردار سلیمانی دیگر قضیه تمام است سخت در اشتباه است چرا که تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر شهیدی که بر زمین می‌افتد جان بر کفان دیگری این پرچم را بر می‌دارند و این راه را با صلابت ادامه می‌دهند.

رئیس شورای عالی زکات کشور در بخشی دیگر از گفت و گوی تلویزیونی خود در خصوص اهمیت فریضه الهی زکات بیان کرد: زکات هم مثل نماز یکی از احکام واجب الهی است و در روی کره زمین مسلمانی وجود ندارد مگر اینکه نسبت به احکام معتقد و پایبند باشد.

حجت لاسلام تقوی با ایه قرآنی وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ گفت: هر کجا نامی از نماز برده شده است در کنار آن نام زکات هم برده شده است و تاکید می‌شود زکات اموال خود را بپردازید تا نمازتان قبول باشد.

وی با اشاره به اینکه زکات یک امر حاکمیتی است گفت: حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع آوری و ساماندهی کند و توسط او و یا نمایندگان او که عاملان زکات هستند به مستحقین زکات برسد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه قانون امور زکات برای تصویب به مجلس رفته است گفت: یک شورای زکات تشکیل شده است که شش تا وزیر هم عضو آن هستند و نسبت به امور زکات تصمیم گرفته می‌شود و عاملان زکات بر اساس مصوبات این شورا کار زکات را پیش می‌برند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بهترین نهادی که می‌توانست کار زکات را پیش ببرد کمیته امداد امام خمینی است یاد آور شد: این نهاد به جهت اینکه سر کار آن با امور فقرا و مستضعفین است و جامعه آماری مشخصی از نیازمندان دارد به مصلحت بود که وظیفه جمع آوری زکات به این نهاد داده شود و سپس بر اساس نظر و تصمیم شورای زکات هر استان، این زکات را جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شود.

حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: ما در شورای عالی زکات مرکز تصمیم را بر این گذاشتیم که ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به امور فقرا داده شود و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هراستان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.

زکات هر منطقه همان‌جا هزینه می‌شود

رئیس عالی شورای زکات کشور تصریح کرد: یک ریال از زکات جمع آوری شده در هر منطقه در جای دیگر کشور هزینه نخواهد شد و بلکه با نظر شورای زکات استان در همان منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت زکات کشور خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم زکات رشد و آمار زکات دهنده بالا برود باید کشاورزی پر رونقی داشته باشیم چرا که از این ۹ قلمی که در حوزه زکات است ۷ قلم آن در حوزه کشاورزی است.

وی در خصوص آمار زکات جمع آوری شده در کشور گفت: مردم دیندار کشور در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان زکات دادند که این رقم تا پایان سال قطعاً افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام تقوی با تقدیر از همراهی مردم ولایتمدار استان بوشهر در امر زکات گفت: به گفته مسئولان کمیته امداد در استان، این مردم ولایی و دیندار ۱۰۰ درصد زکات استان با رقم بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هدف از پرداختن به این وظیفه الهی را برای فقر گشایی و رفع نیازهای مردم جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد مردم جامعه اسلامی ایران علی رغم تمام مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی ولی نسبت به دستورات دینی و اسلامی و مسائل جامعه خود بی تفاوت نیستند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15دی1398  ، کدخبر: 4817307: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین