پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
دولت آمریکا نسخه‌ای از تحریم‌های احتمالی که در صورت خروج از عراق علیه بغداد اعمال خواهد کرد را به ریاست جمهوری عراق تحویل داد.

شعار سال: ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که دولت آمریکا نسخه‌ای از قانون تحریم‌هایی که در صورت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق علیه بغداد اعمال خواهد شد را به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق تحویل داده است.

پارلمان عراق در جلسه رأی‌گیری عصر روز یکشنبه، طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از عراق شد و گفت: «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیرو‌های خارجی عراق را ترک کنند».

از سوی دیگر رئیس دولت پیشبرد امور عراق و «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و عراق بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالمهدی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار بر ضرورت اقدام مشترک برای خروج نیرو‌های خارجی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تصویب طرح اخراج نیرو‌های این کشور از عراق، تهدید کرد در صورت اجرای این مصوبه، تحریم‌های شدیدی علیه بغداد وضع کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 16 دی  98، کد مطلب: 949638: www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین