پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی مدرن‌سازی نظام مالیاتی را موجب شفافیت در اقتصاد عنوان کرد.
شعارسال: معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی مدرن‌سازی نظام مالیاتی را موجب شفافیت در اقتصاد عنوان کرد.
 
*** ضرورت کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، هادی خانی در دیدار با مدیران مالیاتی استان کرمان بر ضرورت کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تأکید کرد و اظهار داشت:
 
مالیات، نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تأمین مالی دولت دارد و باید جایگزین نفت شود.
 
وی رشد و توسعه نظام مالیاتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: مدرن‌سازی و هوشمند‌سازی نظام مالیاتی نیز درآمدهای مالیاتی کشور را افزایش می‌دهد و هم اقتصاد کشور را به سمت شفافیت و عدالت مالیاتی سوق می‌دهد.
 
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد:
 
مدرن‌سازی و هوشمند‌سازی نظام مالیاتی به این معنا است که با تقویت پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، تمامی ریز داده‌های مربوط به فعالیت اقتصادی مودیان طبق ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ و در بانک اطلاعاتی سازمان ذخیره شود.
 
*** اولویت‌های نظام مالیاتی کشور
 
خانی یکی از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور را مبارزه با فرار مالیاتی دانست و افزود:
 
مسئله مهم، کاهش زمینه‌ها و عوامل آن و مسدود کردن روش‌های انجام آن است که مجموعه وسیعی از فعالیت‌ها و همکاری‌های بخش‌های گوناگون جامعه را می‌طلبد.
 
وی همچنین با اشاره به نقش اثربخش فرایندهای الکترونیکی مدرن در حذف زمینه‌های فساد اداری، اظهار داشت:
 
بسیاری از تخلفات، ناشی از شیوه‌ها و فرایندهای سنتی است و با تغییر فرایندهای سنتی در حوزه مالیات به فرایندهای مدرن، زمینه و بستر بروز فساد از میان می‌رود.

*** سلامت نظام مالیاتی منوط به تعامل با مراجع نظارتی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان، سلامت نظام‌مالیاتی را منوط به تعامل با مراجع نظارتی دانست و اظهار داشت:
 
اولین مرحله نظارت در سازمان امور مالیاتی، مدیران، معاونین و ممیزان کل هستند لذا باید با دقت و نظارت هر چه بیشتر و با رسیدگی‌های دقیق خود، محیطی امن و ایمن با اتکا بر اعتماد متقابل را ایجاد کنند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  صنایع  ،تاریخ انتشار:   دی   1398،کدخبر:  155060 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین