پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
«محمد الخالدی» عضو مجلس نمایندگان عراق روز شنبه از قصد «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق برای برگزاری جلسات انبوه با فراکسیون های سیاسی جهت نهایی کردن معرفی فرد مورد نظر تصدی پست نخست وزیری این کشور پرده برداشت.
شعارسال: «محمد الخالدی» عضو مجلس نمایندگان عراق روز شنبه از قصد «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق برای برگزاری جلسات انبوه با فراکسیون های سیاسی جهت نهایی کردن معرفی فرد مورد نظر تصدی پست نخست وزیری این کشور  پرده برداشت.
 
 به نقل از تارنمای «المسله»، الخالدی با اشاره به این موضوع بیان کرد: همه نام  های مطرح شده به جز «محمد توفیق علاوی» کنار گذاشته شدند.
 
وی در گفتگو با رسانه های محلی عراق اظهار کرد: ساعات آتی صحنه جلسات انبوه رئیس جمهوری با روسای فراکسیون های سیاسی برسر نهایی کردن موضوع نخست وزیری آتی خواهد بود.
 
این نماینده عراقی افزود: همه نام ها به جز محمد توفیق علاوی کنار گذاشته شده است؛ علاوی از سوی یکی از فراکسیون های پارلمانی با بیش از ۶۰ عضو نامزد شده و مورد قبول تظاهرات کنندگان و محافل سیاسی نیز هست.
 
الخالدی خاطرنشان کرد: پس از عدم معرفی نامزدی از سوی فراکسیون بزرگتر و فراکسیون های سیاسی برای انتخاب یک شخصیت مشخص برای نخست وزیری، توپ اکنون در زمین رئیس جمهوری است.
 
محمد الخالدی رئیس فراکسیون «بیارق الخیر» در پارلمان عراق پیش از این نیز گفته بود که «قصی السهیل» نامزد ائتلاف سازندگی برای تصدی پست نخست وزیری در شمار افرادی قرار گرفته است که نخست وزیریشان بعید به نظر می رسد.
 
او به خبرگزاری المعلومه گفته بود: اما با این حال شانس «محمد توفیق علاوی« برای تصدی این پست بیشتر شده است.
 
وی افزود: چون برهم صالح نمی خواست کشور وارد هرج و مرج شود، از معرفی قصی السهیل نامزد ائتلاف سازندگی سرباز زد. السهیل اکنون از  لیست گزینه های احتمالی برای نخست وزیری خارج شده است.
 
رئیس فراکسیون بیارق الخیر خاطرنشان کرد: برخی از احزاب سیاسی و نمایندگان ائتلاف ها و فراکسیون های مختلف، همبستگی و حمایت خود از کاندیداتوری محمد توفیق علاوی را ابراز کرده اند. دیدارها برای اعطای چراغ سبز به برهم صالح جهت معرفی علاوی به عنوان نخست وزیر ادامه دارد.
 
خالدی در پایان با اشاره به اینکه علاوی در بین گروه زیادی از تظاهرات کنندگان از مقبولیت برخوردار است، تاکید کرده بود: بخت علاوه برای نشستن روی کرسی نخست وزیری باز شده است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری شفقنا   ،تاریخ انتشار:  28 دی   1398،کدخبر: 874564 ،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین